Powered By Blogger

الثلاثاء، 8 نوفمبر 2011

Wie is Jezus?

Wie is Jezus?


Zonder twijfel, heb je vaak gehoord de bewering dat Jezus God is, de tweede persoon in de "Heilige drie-eenheid." Echter, de zeer Bijbel die wordt gebruikt als basis voor kennis over Jezus en als basis voor de doctrine binnen het christendom duidelijk logenstraft deze bewering. We raden u aan uw eigen Bijbel raadplegen en dat de volgende conclusies niet worden getrokken uit de context te controleren:

1. God is Alwetend ..... maar Jezus was niet
Wanneer spreken van de dag des oordeels, Jezus gaf duidelijk bewijs van een beperking van zijn kennis toen hij zei, "maar van die dag en die ure weet niemand, nee, niet de engelen, die in de hemel, noch de zoon, maar de Vader . " Marcus 13:32, 24:36 en Matt. Maar God weet alles. Zijn kennis is zonder enige beperkingen. Dat Jezus, van zijn eigen zeggen, niet wist wanneer de Dag des Oordeels zou zijn, is een duidelijk bewijs dat Jezus is niet alwetend, en dat Jezus daarom niet God.

2. God almachtig is ..... maar Jezus was niet
Terwijl Jezus deed vele wonderen, hij zelf toe dat de macht die hij had niet zijn eigen, maar was afgeleid van God toen hij zei: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de Zoon kan niets van zichzelf doen, maar wat hij ziet de Vader doen ... " St. Johannes 5:19. Opnieuw zei hij: "Ik kan van Mijzelf niets te doen: als ik hoor oordeel Ik, en mijn oordeel is rechtvaardig, omdat Ik zoek niet mijn eigen wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft." St. Johannes 5:30. Maar God is niet alleen almachtig, Hij is ook de bron van alle macht en autoriteit. Dat Jezus, van zijn eigen toelating, kon niets doen op zijn eigen is een duidelijk bewijs dat Jezus niet almachtig is, en dat daarom Jezus is niet God.

3. God heeft geen God ..... maar Jezus deed een God te hebben.
God is de uiteindelijke rechter en toevlucht voor iedereen, en Hij doet geen beroep op, noch bidden tot alle anderen. Maar Jezus erkende dat er was iemand die hij aanbad en aan wie hij bad toen hij zei: 'Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, en naar mijn God en uw God. " St. Johannes 20:17. Hij is ook gemeld te hebben riep, terwijl aan het kruis: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten? ' Matt 27:46. Als Jezus God is, zou dan niet dit te lezen, "Mijzelf, mijzelf waarom hebt Gij mij verlaten?" Zou dat geen pure nonsens zijn? Toen Jezus het Onze Vader (Lucas 11:2-4) bad, werd hij biddend tot zichzelf? Toen in de tuin van Gethsemane bad hij, "O Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat deze beker aan mij voorbijgaan: Toch niet zoals ik wil, maar gelijk Gij wilt." Matt 26:36-39. Bad Jezus tot zichzelf? Dat Jezus, van zijn eigen toelating en door zijn eigen daden, erkend, aanbad, en bad tot een ander wezen zoals God is duidelijk bewijs dat Jezus niet God is.

4. God is een onzichtbare geest ..... maar Jezus was vlees en bloed
Terwijl duizenden zag Jezus en hoorde zijn stem, Jezus zelf zei dat dit niet gedaan kon worden met God, toen hij zei. "Niemand heeft ooit God gezien op elk moment." St. Johannes 1:18. '"Gij hebt noch Zijn stem gehoord op enig moment, noch gezien zijn vorm te geven." St. John 5:37. Hij zei ook in St. Johannes 4:24. "God is een geest en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en in waarheid." Dat Jezus zou zeggen dat niemand had gezien of gehoord God op elk gewenst moment, terwijl zijn volgelingen zagen en hoorden hem, is een duidelijk bewijs dat Jezus niet God was.

5. Niemand is groter dan God en niemand kan hem direct, maar Jezus erkend iemand die groter is dan hijzelf wiens wil was duidelijk van zijn eigen.
Misschien wel het duidelijkste aanwijzing hebben we dat Jezus en God niet gelijk zijn, en dus niet een en dezelfde, terug te komen uit de mond van Jezus zelf die zei in St. Johannes 14:28, "Mijn Vader is groter dan ik" Als iemand naar hem verwees als een goede meester in Matt 19:17, Jezus antwoordde: "Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God ..." Bovendien trok Jezus duidelijk onderscheid tussen zichzelf en God toen hij zei: "Ik ging heen en kwam van God, noch kwam ik van mijzelf, maar Hij heeft mij gezonden." St. Johannes 8:42. Jezus gaf duidelijk bewijs van zijn onderwerping aan God, en niet zozeer zijn gelijkheid aan God, toen hij zei in Lucas 22:42: "niet mijn wil maar de uwe geschiede", en in St. Johannes 5:30: "Ik zoek niet mijn eigen wil, maar de wil van de Vader, die Mij gezonden heeft. " Dat Jezus zou toegeven dat hij niet in de wereld gekomen op eigen initiatief, maar was dat dit wel moet, dat hij een ander wezen als groter dan hemzelf te erkennen, en dat hij zijn eigen wil ontkennen in eerbied voor het bevestigen van de wil van een ander , geef een duidelijk bewijs dat Jezus niet de Allerhoogste en dus Jezus is niet God.

Conclusie
De Kerk erkent de Bijbel als de primaire bron van kennis over God en Jezus. Maar omdat de Bijbel maakt duidelijk dat Jezus niet het Allerhoogste Wezen en het Opperwezen is niet Jezus, op welke grond bent u bij ons om iets anders te geloven?

Mijn broer of zus, het geloof dat het Opperwezen is een Drie-eenheid is vals en volledig in strijd met de woorden van Jezus zoals gepresenteerd in de Bijbel. God is een, niet drie. Hij is een perfecte eenheid.

Als u geïnteresseerd bent in de waarheid over God en je relatie met Hem, wij nodigen u uit om de religie van de islam te onderzoeken.


Wat is het woord van God over Jezus:


A. Met betrekking tot Zoonschap van Jezus:
Dat is Jezus, de zoon van Maria, in het Woord der waarheid, waarover ze twijfelen. Het is niet voor God om een ​​zoon te nemen tot Hem. Glorie zij Hem! Wanneer Hij iets wat hij decreten, maar zegt dat: "Wees", en het wordt. (Koran 19:34,35).

En zij zeggen, 'The All-genadig heeft Zichzelf een zoon.' U heeft inderdaad geavanceerde iets afschuwelijk. De hemelen zijn schier huur van het en de aarde splijten, en de bergen schier vallen crashen voor dat ze toegeschreven aan de Barmhartige een zoon, en het betaamt niet de Al-Genadevolle te nemen een zoon. Geen is er in de hemelen en de aarde, maar komt tot de Barmhartige als een dienaar (Koran 19:88-93).

Waarlijk, de gelijkenis van Jezus, in Gods ogen, is als de gelijkenis van Adam; Hij schiep hem uit stof en zeide Hij tot hem: "Wees", en hij was. (Koran 03:59).

Mensen van het Boek, ga niet verder dan de grenzen in uw godsdienst, en zeg niet als tot God, maar de Waarheid. De Messias, Jezus, zoon van Maria, was slechts de boodschapper van God en Zijn Woord, dat Hij zich tot Maria, en een geest van Hem. Dus geloven in God en Zijn boodschappers. en zeg niet, 'Three', refrein, beter is het voor je. God is slechts een God. Glorie zij op Hem - dat Hij een zoon zou hebben! Aan Hem behoort hetgeen in de hemelen en op de aarde, God voldoende voor een voogd. (Koran 4:171)

B. Ten aanzien van Jezus wordt God:
En toen God zei. 'O Jezus, zoon van Maria, heb jij zeg mannen, "Neem mij en mijn moeder als goden, los van God?" Hij zei: 'To You te Glory! Het is niet aan mij om te zeggen wat ik heb geen recht op. Als ik inderdaad gezegd, Je wist dat het, wetende wat er in mijn ziel, en ik weet niet wat er in je ziel, Gij weet het ongeziene. Ik heb alleen gezegd om hen wat je gedaan hebt commando me: "Dien God, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, terwijl ik bleef onder hen, maar wanneer Je hebt me naar jezelf de Bewaker over hen, U bent de getuige van alles. (Koran 5:116,117)

C. Met betrekking tot Kruisiging van Jezus:
En voor hun ongeloof en hun uiten tegen Mary een machtige laster, en voor hun zeggen: 'Wij doodden de Messias, Jezus zoon van Maria, de boodschapper van God' ... maar ze niet hem doodslaan, noch kruisigden hem, alleen een gelijkenis van dat werd getoond voor hen. Degenen die in strijd zijn met betrekking tot hem zeker in geval van twijfel ten aanzien van hem, ze hebben geen kennis van hem, behalve het volgen van vermoeden, en ze niet doden hem van zekerheid ... geen inderdaad, God heeft hem tot Hem, God is Almachtig, Alwijs. Er is niet een van de mensen van het Boek, maar zal zeker in zal geloven vóór zijn dood, en op de Dag der Opstanding zal hij een getuige tegen hen zijn. (Koran 4:156-159)








http://www.quran-islam.org/home_% 28P1% 29.html

http://www.quranexplorer.com/Quran/Default.aspx

http://www.quranenglish.com/tafheem_quran/112.htm




















ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق