Powered By Blogger

الأربعاء، 14 ديسمبر 2011

De mensen van HUD (Aad) - Voorgaande naties 4 - Holland




 

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

En wat Aad, werden ze vernietigd door een felle bulderende wind, (6) die hij op hen opgelegd voor zeven lange nachten en acht lange dagen, zodat gij zoudt gezien hebben mannen liegen ten val gebracht, als ze waren holle stammen van palm- bomen. (7) Kunt gij (O Mohammed) ziet een spoor van hen? (8)

Surah Al-Haaqqa - vers 6-8

وأما عاد فأهلكوا بريح صرصر عاتية) 69:6 ((69:6) en de Ad werden vernietigd door een woedend razende wind-storm
سخرها عليهم سبع ليال وثمانية أيام حسوما فترى القوم فيها صرعى كأنهم أعجاز نخل خاوية) 69:7 ((69:7), die Hij liet los op hen voor zeven nachten en acht dagen achtereen, zodat (als je er was geweest) kunt u zien mensen liggen uitgestrekt, alsof ze werden ontworteld stammen van uitgeholde palmbomen.
فهل ترى لهم من باقية) 69:8 ((69:8) Zie je nu elk spoor van hen?

En tot (de stam van) Aad (zonden Wij) hun broeder, Hud. Hij zei: O mijn volk! Serveer Allah! Gij hebt geen andere God naast Hem. Lo! gij doen, maar uitvinden. (50) O mijn volk! Ik vraag van u geen beloning voor. Lo! mijn beloning is de zorg alleen van Hem, Die maakte me. Hebt gij dan niet begrijpen? (51) En, O mijn volk! Vraag vergiffenis van uw Heer, vervolgens berouwvol tot Hem, Hij zal de hemel overvloed regen op u en zal tot u de kracht toe te voegen aan uw kracht. Draai niet weg, schuldig! (52) Zij zeiden: O Hoed! Gij hebt bracht ons geen duidelijk bewijs en we zijn niet van plan om onze Goden verlaten op uw (louter) te zeggen, en wij zijn niet gelovigen in u zijn. (53) Wij zeggen niets behalve dat een van onze goden heeft u bezat op een slechte weg. Hij zei: ik roep Allah tot getuige, en gij (te) getuigen, dat ik onschuldig ben van (alle) wat gij toeschrijven als partners (aan Allah) (54) naast hem. Dus (proberen te) omzeilen me, alles van u, geeft mij geen uitstel. (55) Lo! Ik leg mijn vertrouwen in Allah, mijn Heer en uw Heer. Niet een dier, maar Hij doet begrijpen door de voorlok! Lo! mijn Heer is op het rechte pad. (56) En indien gij u afwendt, dan heb ik overgebracht tot u, dat waarmede ik tot u gezonden, en mijn Heer zal in plaats van u een ander volk dan jij. Gij kunt niet verwonden hem. Lo! mijn Heer is Voogd over alle dingen. (57) En toen Ons gebod kwam redden Wij Hoed en degenen die met hem geloofden door een genade van Ons; Wij redden hen van een zware straf. (58) En zo werden Aad. Zij verloochenden de tekenen van hun Heer en Zijn boodschappers met voeten getreden en volgden het bevel van elke opstandige potentaat. (59) En een vloek werd gemaakt om hen te volgen in de wereld en op de Dag der Opstanding. Lo! Aad verwierpen hun Heer. Een veel verwijderen voor Aad, het volk van Hoed! (60)Soerat Hoed - vers 50 tot 60


وإلى عاد أخاهم هودا قال يا قوم اعبدوا الله ما لكم من إله غيره إن أنتم إلا مفترون) 11:50 ((11:50) En om 'Ad zonden Wij hun broeder Hoed. * 54 Hij zei: 'Mijn volk! Serveer Allah: je hebt geen God naast Hem. (In toeschrijven partners aan Allah) heb je alleen maar al het fabriceren van leugens. * 55* 54. Voor een gedetailleerd overzicht te zien naar een beter begrip van de Koran, vol. III, al-A'raf 7, nn. 51-6, p. 42-5. * 55. Degenen die de Mekkaanse ongelovigen geassocieerd met God in Zijn goddelijkheid bezat eigenlijk geen enkele van de eigenschappen en krachten van God. Er was dus geen grond dan ook voor iedereen om te aanbidden. Sommige mensen hadden ten onrechte genomen hen als hun goden, en keek naar de goden om hun gebeden te beantwoorden en hun behoeften te vervullen.يا قوم لا أسألكم عليه أجرا إن أجري إلا على الذي فطرني أفلا تعقلون) 11:51 ((11:51) Mijn volk! Ik zoek geen beloning van je voor mijn werk. Mijn beloning ligt alleen bij Hem, Die mij schiep. Begrijp je het niet iets? * 56* 56. Dit is een zeer sprekend verklaring die belichaamt ook een zeer zwaarwegend argument. De Mekkaanse ongelovigen had botweg afgewezen van de Profeet Boodschap zonder zelfs serieus overwegen het. Dit was tekenend voor het feit dat zij niet hun hersenen te gebruiken. Want, had zij hen gebruikt, zou ze zeker zijn geweest onder de indruk van de waarheidsgetrouwheid van de Profeet (vrede zij met hem) en de waarheid van zijn leer. Want hier was iemand die door de immense leed verdwenen in de loop van zijn roeping zijn volk de waarheid en in oprecht counseling en vermaant hen. Nogmaals, het was heel duidelijk van alle Profeet activiteiten die er was niet de bedoeling van het zoeken naar enig voordeel voor zichzelf of zijn familie. De conclusie was heel duidelijk. Zo'n persoon moet hebben gehad een zeer sterke reden om volledig worden overtuigd van de waarheid van zijn geloof. Want het is in de oorzaak van zijn geloof dat hij al zijn gemak en comfort afgezworen, schuwden de ambities van de materiële welvaart, en waagde de gevaarlijke taak van betwisting van de overtuigingen, gewoontes en manieren van leven die zo diep geworteld waren in het ondernemen geschiedenis van zijn volk. Een dergelijke onderneming natuurlijk blootgesteld hem zowel aan de vijandigheid van zijn eigen volk en vele anderen. Het is duidelijk dat de leer van een dergelijke persoon niet kon zijn zo dun en triviaal te nonchalant worden gegoten opzij zonder er zelfs een serieuze gedachte.ويا قوم استغفروا ربكم ثم توبوا إليه يرسل السماء عليكم مدرارا ويزدكم قوة إلى قوتكم ولا تتولوا مجرمين) 11:52 ((11:52) Mijn volk! Vraag uw Heer om vergeving en tot Hem wenden in berouw. Hij zal douche overvloedige regens over u uit de hemel, en zal de kracht toe te voegen aan uw kracht. * 57 niet afwenden als die gegeven om schuld. "* 57. Dit is een herhaling van wat eerder werd gezegd, 'dat je misschien vergiffenis van uw Heer te zoeken en tot Hem wenden in berouw waarna Hij zal u een eerlijk genieten van het leven tot een bepaalde tijd'. (Zie vers 3 hierboven.) We leren hieruit dat de opkomst en ondergang van fortuinen een natie is afhankelijk van morele factoren. Want Gods heerschappij over de wereld gebaseerd is op morele in plaats van fysieke wetten die zijn beroofd van alle onderscheid tussen goed en kwaad. De Koran heeft herhaaldelijk gezegd dat wanneer een volk Gods Boodschap krijgt door middel van een profeet, het lot van dat land volledig afhankelijk van hoe het reageert op het. Als dat volk accepteert de boodschap, God schenkt Zijn gunsten en zegeningen op het. Echter, als dat land afwijst de Boodschap, wordt het vernietigd. Dit is een bepaling van de morele wet, volgens welke God gaat over de mens. Een andere bepaling van deze wet is dat elke natie die, misleid door haar wereldse voorspoed, een beroep op verkeerde doen en zonde heeft, is gedoemd te vernietiging. Echter, als de mensen in kwestie terwijl procedure snel naar hun tragische einde, hun fout te realiseren, geven hun ongehoorzaamheid van God en oprecht terug te keren naar Zijn aanbidding en dienst, is hun kwade einde afgewend en hun termijn wordt verlengd. Niet alleen dat, maar ze ook worden geacht verdienen van beloning in plaats van straffen, en God zelfs verordent dat zij bereiken welzijn en overwicht.قالوا يا هود ما جئتنا ببينة وما نحن بتاركي آلهتنا عن قولك وما نحن لك بمؤمنين) 11:53 ((11:53) Zij zeiden: "O Hoed! Je hebt niet gebracht om ons een duidelijk bewijs, * 58 en we zijn niet van plan om alleen maar verlaten onze goden, omdat jij het zegt. We zijn niet van plan je te geloven.* 58. De ongelovigen betoogde dat Hud (vrede zij met hem) geen duidelijk bewijs om te bewijzen dat het God is die hem had aangewezen om een ​​boodschap over te brengen, en dat zijn leringen waar waren had.إن نقول إلا اعتراك بعض آلهتنا بسوء قال إني أشهد الله واشهدوا أني بريء مما تشركون) 11:54 ((11:54) Het enige wat wij kunnen zeggen is dat een god van ons heeft u getroffen met het kwaad. . * 59 Hud zei: 'Inderdaad ik Allah neem als mijn getuige, * 60 en ook u om mijn getuigen dat ik niets te * 61 doen met uw omgang met Allah* 59. De ongelovigen vermoedelijk dachten dat vanwege zijn heiligschennende gedrag ten opzichte van een aantal heilige of godheid, profeet Hud (vrede zij met hem) was geslagen met waanzin. Daarom werden beide woorden van misbruik en stenen gooiden naar hem, ook al had hij ooit genoot veel aanzien en respect. * 60. In reactie op deze. Hud (vrede zij met hem) wees erop dat het waar was dat hij niet had vermeld concrete bewijs ter ondersteuning van zijn vordering te zetten. Hij betoogde dat in plaats van een reeks kleine bewijs ter ondersteuning van zijn vordering te brengen, had hij in plaats daarvan bracht de gewichtigste bewijs van alle - de Almachtige God zelf. Voor God en Zijn hele universum getuigen van de waarheden die hij verkondigde. Hetzelfde bewijs ook vast dat de opvattingen vermaakt door de ongelovigen waren pure verzinsels en miste zelfs een atoom is de moeite waard van de waarheid. * 61. De ongelovigen waren onvermurwbaar. Ze zouden niet verlaten hun goden alleen maar omdat Hud vroeg hen om dat te doen. In reactie daarop profeet Hud (vrede zij met hem) maakte het heftig hen duidelijk dat hij niet kon minder zorg voor hun goden.من دونه فكيدوني جميعا ثم لا تنظرون) 11:55 ((11:55) anderen dan Hem in Zijn goddelijkheid. Dus zweren samen tegen mij, u allen, en geeft mij geen uitstel. * 62* 62. Dit is in antwoord op de ongelovigen 'stelling, dat Hud leed, omdat hij had uitgenodigd de woede van hun goden op zich. (Vgl. Yunus 10, n. 71).إني توكلت على الله ربي وربكم ما من دابة إلا هو آخذ بناصيتها إن ربي على صراط مستقيم) 11:56 ((11:56) Ik heb mijn vertrouwen in Allah, Wie is mijn Heer en uw Heer. Er is geen schepsel dat Hij niet in het bezit van zijn voorlok. Voorzeker, mijn Heer is op het rechte pad. * 63* 63. Wat God doet, is volkomen gelijk. Al Zijn acties zijn terecht-gericht en geluid. Geen van Zijn acties zijn arbitrair. Hij regeert het universum, en metes uit volledig recht aan allen. Het is dus onmogelijk voor iemand om foute doctrines te volgen en deel te nemen in het kwaad doen en nog steeds te bereiken redding. Ook is het mogelijk dat iemand die eerlijk en rechtvaardig zal uiteindelijk een verliezer.فإن تولوا فقد أبلغتكم ما أرسلت به إليكم ويستخلف ربي قوما غيركم ولا تضرونه شيئا إن ربي على كل شيء حفيظ) 11:57 ((11:57) Als je dan afkeren (van de waarheid), weet dat ik de boodschap waarmee ik aan u is verzonden afgeleverd. Nu is mijn Heer zal een ander volk in plaats van u en gij zult op geen enkele manier in staat zijn om Hem te schaden. * 64 Waarlijk, mijn Heer houdt een horloge over alles. "* 64. Dit is een repliek op de ongelovigen 'verklaring dat zij op geen enkele manier hun goden verlaten en geloven in de leer van Hoed.ولما جاء أمرنا نجينا هودا والذين آمنوا معه برحمة منا ونجيناهم من عذاب غليظ) 11:58 ((11:58) En wanneer Onze com-commando kwam, redden Wij Hoed, samen met degenen die gedeeld zijn geloof, uit de speciale genade van Ons. Wij redden hen beiden uit een kommervol straf.
وتلك عاد جحدوا بآيات ربهم وعصوا رسله واتبعوا أمر كل جبار عنيد) 11:59 ((11:59) Dit waren 'Ad. Ze verwierpen de tekenen van hun Heer, gehoorzaamden Zijn boodschappers, * 65 en volgde het bevel van elke tirannieke vijand van de waarheid.* 65. Het is waar dat er slechts een boodschapper (nl. Hud) was gekomen om hen. Echter, zijn leringen waren dezelfde als die van alle andere boodschappers, die was opgeworpen tussen de verschillende landen en op verschillende tijdstippen. Vandaar dat hun verwerping van de boodschap van Hoed is hier aangeduid als een verwerping van alle boodschappers.وأتبعوا في هذه الدنيا لعنة ويوم القيامة ألا إن عادا كفروا ربهم ألا بعدا لعاد قوم هود) 11:60 ((11:60) Ze werden achtervolgd door een vloek in deze wereld, en dus zullen zij worden op de Dag des Oordeels. Lo! 'Ad verwierpen in de Heer. Lo! geruïneerd zijn 'Ad, het volk van Hoed.



(De stam van) Aad ontkende de boodschappers (van Allah). (123) Toen hun broeder Hoed tot hen zeide: Wilt gij niet weren (het kwade)? (124) Lo! Ik ben een trouwe boodschapper tot u, (125) Dus hou je vreest Allah en gehoorzaamt mij. (126) En ik vraag van u geen beloning voor, mijn loon is het slechts bij de Heer der Werelden. (127) Bouwt op elke hoge plaats een monument voor de ijdele vreugde? (128) En zoekt gij uit bolwerken, opdat gij voor eeuwig? (129) En indien gij met geweld te grijpen, grijpen jullie als tirannen? (130) In plaats van te houden, vreest Allah en gehoorzaamt mij. (131) Houd uw plicht jegens Hem, Die heeft je geholpen met (de goede dingen), dat gij weet, (132) Heeft u geholpen met vee en zonen. (133) En tuinen en bronnen. (134) Lo! Ik vrees voor u de straf van een vreselijke dag. (135) Zij zeiden: Het is allemaal een voor ons of gij predikt, of de kunst niet van hen die prediken, (136) Dit is maar een fabel van de mannen van de oude, (137) En we zijn niet ten dode opgeschreven. (138) En zij verwierpen hem, daarom Wij vernietigden hen. Lo! hierin is inderdaad een teken maar de meesten van hen zijn geen gelovigen. (139) En zie! uw Heer, Hij is inderdaad de Almachtige, de Genadevolle. (140)

Surah Al-Sjoaraa - vers 123-140
 كذبت عاد المرسلين) 26:123 ((26:123) `Ad verwierp de boodschappers. * 88* 88 Ter vergelijking, zie Al-A'raf: 65-72, Hud: 50-60, en voor verdere details van dit verhaal, zie Ha Mim Sajdah: 13-16, AI-Ahqaf: 21-26 Az-Zaari'jaat : 4145, AI-Qamar :18-22, Al-Haqqah: 4-8, en de AI-Fajr: 6-8.إذ قال لهم أخوهم هود ألا تتقون) 26:124 ((26:124) Denk aan de tijd dat hun broeder Hoed zei tegen hen: * 89 "Wil je niet bang?* 89 Om dit discours van de profeet Hud volledig, we moeten rekening houden met de verschillende details over de mensen van 'Ad, die de koran heeft gegeven op verschillende plaatsen te begrijpen: bijvoorbeeld, het zegt: (1) Na de vernietiging van het volk van Noach, waren de 'Ad gegeven macht en bekendheid in de wereld: "Vergeet niet dat na Noach de mensen uw Heer maakte je de opvolgers." (Al-A `raf: 69). (2) Fysiek waren ze zeer robuust en krachtig mensen: ".... en maakte je zeer robuust." (Al-A `raf: 69). (3) Ze hadden geen parallel als een natie in de wereld: "De wil van dat niet is gemaakt in het land." (A1-Fadjr: 8). (4) Ze waren beschaafd en waren goed bekend in de wereld voor hun grote vaardigheid en kunst in de bouw hoge gebouwen met hoge zuilen: "Heb je niet gezien wat uw Heer deed met` Ad lram, van hoge kolommen? " (Al-Fajr: 6, 7). (5) Deze materiële vooruitgang en fysieke kracht had hen arrogant en ijdel: "Wat voor` Ad, ze afgeweken van het rechte pad en heeft een arrogante houding in het land en zei: 'wie is machtiger dan wij aan de macht "?' (Ha Mim Sajdah: 15). (6) De politieke macht was in handen van een paar tirannen voor wie niemand kon durven te verhogen zijn stem: ".... en zij volgden en gehoorzaamden elke tirannieke vijand van de Waarheid ". (Hud: 59). (7) Zij waren niet de ongelovigen in het bestaan ​​van Allah, maar waren betrokken bij shirk, ze alleen maar ontkende dat Allah alleen moeten aanbidden en niemand anders: "Ze zeiden (tot Hud),` Heb je bij ons komen (met de vraag ) dat we alleen aanbidden Allah en gooi deze weg degenen die onze oudsten zijn aanbidden? " (Al-A `raf: 70).إني لكم رسول أمين) 26:125 ((26:125) Ik ben een boodschapper voor u waard volledige vertrouwen:
فاتقوا الله وأطيعون) 26:126 ((26:126), dus angst AIlah en gehoorzaamt mij.
وما أسألكم عليه من أجر إن أجري إلا على رب العالمين) 26:127 ((26:127) Ik vraag niet van u geen beloning voor deze taak, want mijn loon is bij de Heer der werelden.
أتبنون بكل ريع آية تعبثون) 26:128 ((26:128) What! u te richten voor louter plezier, een monument op elke hoge plek, * 90* 90 Dat wil zeggen, "Je statige gebouwen alleen maar te bouwen om te pronken met je rijkdom en macht, terwijl zij geen nut en het doel, behalve dat ze staan ​​als monumenten op uw pracht en heerlijkheid."وتتخذون مصانع لعلكم تخلدون) 26:129 ((26:129) en bouwen enorme kastelen, alsof je onsterfelijk; * 91* 91 Dat wil zeggen dat, "hoewel je hebt opgebouwd andere gebouwen ook voor de woning doeleinden, om ze groot, mooi en sterk, je rijkdom en geestelijke en lichamelijke vermogens besteden op een manier alsof je gaat wonen voor altijd , en er was geen doel van het leven, behalve die van comfort en plezier en niets meer dan dit wereldse leven, dat je aandacht zou kunnen verdienen. " In dit verband dient men rekening te houden met het feit dat de extravagantie in de architectuur niet is een eenzame ondeugd in een volk. Dit gebeurt als gevolg van een volk steeds welvarend en dan gek voor zelfzuchtige winsten en materialistische bezigheden. Wanneer een volk een dergelijk stadium te bereiken, hun hele sociale systeem wordt beschadigd en vervuild. Profeet Hoed de kritiek van zijn volk de extravagante en luxe architectuur was niet alleen gericht op de hoge kastelen en monumenten, maar hij was eigenlijk bekritiseren hun corrupte beschaving en sociale systeem, waarvan de opvallende symptomen kunnen overal te zien in het land, in de vorm van kastelen en monumenten .وإذا بطشتم بطشتم جبارين) 26:130 ((26:130) en wanneer je iemand grijpen, je grijpen hem als een tiran. * 92* 92 Dat wil zeggen, "Om te voldoen aan de eisen van uw alsmaar stijgende levensstandaard, hoeft u niet tevreden met een kleine woonruimte, maar bouw je kastelen en burchten, en toch zijn ontevreden u rechtop verheven gebouwen onnodig alleen voor uiterlijk vertoon. Maar als mensen je zo verdorven, dat er geen genade in uw hart voor de zwakkeren, geen rechtvaardigheid voor de armen, en Ali mensen van lagere sociale strata, wonen in of rond uw land, worden onderdrukt tiranniek en niemand is veilig voor je barbarij. "فاتقوا الله وأطيعون) 26:131 ((26:131) Dus vreest Allah en gehoorzaamt mij. Angst.
واتقوا الذي أمدكم بما تعلمون) 26:132 ((26:132) Hem, Die heeft gegeven je alles wat je weet:
أمدكم بأنعام وبنين) 26:133 ((26:133) Hij gaf je vee en kinderen
وجنات وعيون) 26:134 ((26:134) en tuinen en water-bronnen.
إني أخاف عليكم عذاب يوم عظيم) 26:135 ((26:135) ik vrees de straf van een vreselijke dag voor jou. "
قالوا سواء علينا أوعظت أم لم تكن من الواعظين) 26:136 ((26:136) Zij antwoordde: "Of u ons waarschuwen of niet, het is hetzelfde voor ons:
إن هذا إلا خلق الأولين) 26:137 ((26:137) zulke dingen zijn gezegd in het verleden ook, * 93* 93 Dit kan twee betekenissen hebben: (1) "Wat wij doen is niet nieuw, maar er is gebeurd vanaf de melodie van onze ouderen sinds eeuwen: zij hadden hetzelfde geloof, dezelfde manier van leven, dezelfde moraal en dezelfde soort transacties en toch bleven ze ongedeerd en veilig van elke calamiteit. Als er geen kwaad in deze manier van leven, zouden we voldaan hebben aan de ondergang waarmee u bedreigen ons. " (2) "De dingen die je predikt geweest gepredikt en gezegd ook door religieuze maniakken en zogenaamde moralisten, maar ze konden niet veranderen de manieren van de wereld. Het is nog nooit gebeurd dat de wereld een ramp alleen te lijden omdat mensen weigerden om te luisteren naar predikers zoals jij. "وما نحن بمعذبين) 26:138 ((26:138) en we zijn zeker niet van plan te worden gestraft. "
فكذبوه فأهلكناهم إن في ذلك لآية وما كان أكثرهم مؤمنين) 26:139 ((26:139) Eindelijk, verloochenden zij hem en Wij vernietigden hen. * 94. Inderdaad is er een teken in deze, maar de meeste van deze mensen zouden niet geloven.* 94 Volgens de Koran, waren de mensen van 'Ad vernietigd door een hevige storm. Toen ze zagen dat het naar hun valleien, verheugden zij zich met de hoop dat die waren dichte wolken die veel regen zou brengen voor hen, maar in werkelijkheid was Allah's plaag. De storm bleef woede voor acht dagen en zeven nachten en vernietigd alles. De mensen waren weggevaagd als stro en alles waar de hete, droge wind blies bleef rotten. De storm niet verminderen tot de laatste man van de goddeloze stam had ontmoet zijn ondergang. Slechts ruïnes van hun woningen bleef het verhaal van hun verschrikkelijke lot te vertellen, en vandaag zelfs de ruïnes zijn uitgestorven. Het hele grondgebied van Ahqaf is veranderd in vreselijke woestijn duinen. Voor meer informatie, zie E.N. 25 van AI-Ahqaf.وإن ربك لهو العزيز الرحيم) 26:140 ((26:140) Het feit is dat uw Heer is Mighty als Genadevolle.
Gij niet nadenken over hoe uw Heer met (de stam van) Aad, (6) Met veel-zuilen Iram, (7) Het net van die werd niet gemaakt in het land (8);
Surah Al-Fajr - vers 6-8

ألم تر كيف فعل ربك بعاد) 89:6 ((89:6) Hebt u * 2 niet gezien hoe uw Heer met Ad* 2 Na redenering uit het vonnis van het systeem van dag en nacht, nu een argument berg gegeven vanuit een eigen mens geschiedenis voor dat het een zekerheid De vermelding van het gedrag van een paar bekende stammen van geschiedenis en hun uiteindelijke doel is bedoeld om wijzen erop dat het universum niet werkt onder een dove en blinde wet van de natuur, maar een God is Wise uitspraak over, en in het Koninkrijk van God, dat er slechts een wet, die de mens beschrijft als de wet van de natuur werkt niet, maar een morele wet is ook werkzaam, die noodzakelijkerwijs vraagt ​​om vergelding en beloningen en straffen. De resultaten van de werking van de wet zijn verschenen over en weer, zelfs in deze wereld, die poinnt uit naar de mensen van inzicht over wat is de aard van het Koninkrijk der Universum. Elke natie die uitgehouwen uit een systeem van leven voor zichzelf achteloos van het Hiernamaals en van de beloningen en straffen van God, werd uiteindelijk bedorven en verdorven, en welke natie volgden op deze manier, werd uiteindelijk bezocht met de gesel van de straf door de Heer van de universum. Deze continue ervaring van de eigen mensen de geschiedenis getuigt van twee dingen duidelijk: (1) dat het weigeren van het Hiernamaals is behulpzaam geweest bij corrupte elke natie en op te sturen uiteindelijk tot haar ondergang, daarom het Hiernamaals inderdaad een realiteit botst met die, leidt als het heeft altijd geleid tot hetzelfde onvermijdelijke resultaat, en (2) dat de vergelding voor de daden zullen op enig moment in de toekomst plaats ook in zijn volledige vorm, voor de mensen die raakte de uiterste grenzen van corruptie en verdorvenheid en waren bezocht met straf was voorafgegaan worden vele anderen die hadden gezaaid zaden van corruptie voor eeuwen en verliet de wereld zonder worden bezocht door een plaag. De rechtvaardigheid van God eist dat al die mensen moeten ook ter verantwoording worden geroepen op bepaalde momenten en ook zij moeten lijden voor hun wandaden. (Argument uit de geschiedenis en moraal voor het Hiernamaals is gegeven op veel plaatsen in de Koran en we hebben uitgelegd overal dienovereenkomstig. Bijvoorbeeld, NL's 5, 6 van de AI-A'raf, NL 12 van Yunus te zien, , EN de 57, 105, 115 van Hud, NL 9 van Ibrahim, EN de 66, 86 van An-Naml, NL 8 van de Ar-Roem NL 25 van Saba, EN de 29. dertig van Suad, EN 80 van Al-Mu'min, EN de 33, 34 van Ad-Dukhan, EN de 27, 28 van Al-Jathiah, NL 17 van Qaf, NL 21 van Adh-Dhariyat).إرم ذات العماد) 89:7 ((89:7) van Iram, * 3 bekend om hun hoge kolommen,* 3 `Ad Iram houdt in de oude stam van 'Ad, die zijn' Ad Ula genoemd in de Koran en Arabische geschiedenis. In Surah An-Nadjm, er is gezegd: "En dat Wij vernietigde de oude mensen van` Ad "(v. 50), dat wil zeggen de 'Ad aan wie de profeet Hud was verzonden, en die werden gestraft met een plaag. Ten opzichte van thetas de mensen van 'Ad, die omgeschoold veilig en bloeide nadien worden herinnerd als Ad Ukhra in de Arabische geschiedenis. De oude `Ad heten Ad lram om de reden dat zij behoorde tot die tak van het semitische ras dat afstamt van Iram zoon van Sem de zoon van Noah (vrede zij met hem). Verscheidene andere sub-takken van deze hoofdtak zijn goed bekend in de geschiedenis van een van die de Samoed betreft, die zijn genoemd in de Koran, een andere zijn de Arameeërs, die in het begin bewoonde de noordelijke delen van Syrië en wiens taal het Aramees neemt een belangrijke plaats onder de semitische talen. De woorden dhat-ul-`Imad (van verheven zuilen) zijn. gebruikt voor de 'Ad, omdat ze gebouwd hoge gebouwen en het patroon van de architectuur van het oprichten van bouwwerken op de imposante zuilen werd geïntroduceerd door hen in de wereld. Op een andere plaats in de Koran deze karakteristieke werd genoemd in verband met de profeet Hud, die zeide tot hen: "Wat, je te richten voor louter plezier een monument op elke hoge plaats, en bouwen enorme kastelen, alsof je onsterfelijk! " (Ash-Shu `ara ': 128-129).التي لم يخلق مثلها في البلاد) 89:8 ((89:8) ed van wie geen natie was die ooit is gemaakt in de landen van de wereld? * 4* 4 Dat wil zeggen, ze waren een weergaloze mensen van hun tijd, geen andere natie in de wereld met ze te vergelijken in kracht, glorie en grandeur. Op andere plaatsen in de Koran, het is gezegd over hen: "Uw Heer heeft je zeer robuust." (Al-A `raf: 69)" Wat betreft de 'Ad, werden ze arrogant met trots in het land, zonder enig recht, en zei: `Wie is sterker dan wij in macht"? (Ha Mim As-Sajdah: 15). "Als je iemand in beslag genomen, je greep hem als een tiran." (Ash-Shu `ara '130)





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق