Powered By Blogger

الأربعاء، 14 ديسمبر 2011

De mensen van Loot - Vorige naties 3 - Holland



In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle


Het volk van Lot afgewezen waarschuwingen. (33) Lo! Stuurden we een storm van stenen over hen (alle) redden de familie van Lot, die Wij gered in de laatste wacht van de nacht (34), als de genade van Ons. Zo belonen Wij hem die geeft dank. (35) En hij inderdaad had hen gewaarschuwd van Onze slag, maar ze deden twijfelen aan de waarschuwingen. (36) Ze hebben zelfs gevraagd hem zijn gasten voor een zieke doel. En Wij hun ogen verblind (en zei): Proef nu Mijn straf en Mijn waarschuwing! (37) En de waarheid verstaan, de straf overkwam ze vroeg in de ochtend. (38) Nu smaak Mijn straf en Mijn waarschuwing! (39) en in waarheid Wij hebben de Koran gemakkelijk gemaakt om te onthouden, maar is er iemand die er lering uit trekt? (40)

Al-Qamar - vers 33,34,35,36,37,38,39,40


كذبت قوم لوط بالنذر) 58:33 ((54:33) Lot de mensen gaf ook de leugen aan de waarschuwingen,
إنا أرسلنا عليهم حاصبا إلا آل لوط نجيناهم بسحر) 58:34 ((54:34) en zie, we losgelaten op hen een storm die stenen regende op hen, behalve bij Lot het huishouden wie Wij gered in de laatste uren van de nacht
نعمة من عندنا كذلك نجزي من شكر) 58:35 ((54:35) als een gunst van Ons. Zo belonen Wij hen die dank betuigen.
ولقد أنذرهم بطشتنا فتماروا بالنذر) 58:36 ((54:36) Zeker Lot waarschuwde zijn volk dat Wij zullen ze te grijpen (met Onze straf), maar zij twijfelden aan de waarschuwingen.
ولقد راودوه عن ضيفه فطمسنا أعينهم فذوقوا عذابي ونذر) 58:37 ((54:37) Dan ze zelfs gevraagd zijn gasten van hem af, waarna wij uitgewist hun ogen, (zeggen ze): "Nu hebben een smaak van Mijn straf en Mijn waarschuwingen." * 22* 22 De details van dit verhaal zijn gegeven in Surah Hoed: 77-83 en Surah AI-Hijr: 61-74 hierboven, een samenvatting van luidt als volgt: Wanneer AIIah besloten om deze mensen te straffen met een straf, Hij stuurde een paar engelen in de gedaante van knappe jongens als gasten in het huis van de profeet Lot. Toen de mensen het zulke knappe gasten zag in het huis van Lot is ze met spoed naar het en eiste dat ze worden overhandigd aan hen voor tegel bevrediging van hun lusten. De profeet Lot smeekte hen af ​​te zien van hun kwaad opzet, maar ze luisterde niet en probeerde zijn huis binnen te gaan om vast te houden van de gasten met geweld te nemen. In dit stadium plots hun ogen waren verblind. Toen de engelen vertelde Lot dat hij en zijn huishouden moet de stad te verlaten voor de dageraad; dan zo snel als ze hadden Ieft een vreselijke kwelling daalde op de mensen. In de bijbel ook deze gebeurtenis is beschreven. De woorden zijn: 'En zij drongen zeer op den man, op Lot, en kwamen dicht bij de deur open te breken. Maar de mannen (dat wil zeggen de engelen) staken hun hand uit en trok Lot in het huis aan hen, en sloot de deur. En zij sloegen de non die aan de deur van het huis met blindheid, van klein tot groot:. Zodat zij moede werden om de deur te vinden "(Gen. 19: 9-11),ولقد صبحهم بكرة عذاب مستقر) 58:38 ((54:38) Inderdaad een blijvende straf kwam over hen in de ochtend.
فذوقوا عذابي ونذر) 58:39 ((54:39) Dus hebben een smaak van Mijn straf en Mijn waarschuwingen.
ولقد يسرنا القرآن للذكر فهل من مدكر) 58:40 ((54:40) Waarlijk, Wij hebben deze Koran gemakkelijk als een herinnering. Is er dan een die zal luisteren?



Het volk van Lot verloochende de boodschappers (van Allah), (160) Toen hun broeder Lot tot hen zeide: Wilt gij niet weren (het kwade)? (161) Lo! Ik ben een trouwe boodschapper tot u, (162) Dus hou je vreest Allah en gehoorzaamt mij. (163) En ik vraag van u geen beloning voor, mijn loon is het slechts bij de Heer der Werelden. (164) What! Van alle schepselen gij komt tot de mannetjes, (165) En laat de vrouwen uw Heer voor u gemaakt? Neen, maar gij zijt naar voren folk. (166) Zij zeiden: Indien gij niet ophoudt, o Lot, zult gij spoedig van de outcast. (167) Hij zei: Ik ben in waarheid van de mensen die haten je gedrag. (168) Mijn Heer! Red mij en mijn familie van hetgeen zij doen. (169) Daarom redden Wij hem en zijn gezin, een iegelijk, (170) een oude vrouw te redden onder degenen die achterbleven. (171) Dan daarna vernietigden Wij de anderen. (172) En Wij deden op hen een regen. En vreselijk is de regen van degenen die zijn gewaarschuwd. (173) Lo! hierin is inderdaad een teken maar de meesten van hen zijn geen gelovigen. (174) En zie! uw Heer, Hij is inderdaad de Almachtige, de Genadevolle. (175)
Al-Sjoaraa - vers 160-175

كذبت قوم لوط المرسلين) 26:160 ((26:160) Het volk van Lot verloochende de boodschappers. * 107* 107 Ter vergelijking, zie Al-A'raf: 80-84, Hud: 7483. AI-Hijr: 57-77, AI-Anbiya ': 71-75, An-Naml, 54-58, Al-'Ankabut: 28-35, As-Saffat: 133-138 en A I-Qamar: 33-39 .إذ قال لهم أخوهم لوط ألا تتقون) 26:161 ((26:161) Denk aan de tijd dat hun broeder Lot zeide tot hen: "Wees niet bang je?
إني لكم رسول أمين) 26:162 ((26:162) Ik ben een boodschapper voor u waard volledige vertrouwen:
فاتقوا الله وأطيعون) 26:163 ((26:163) Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.
وما أسألكم عليه من أجر إن أجري إلا على رب العالمين) 26:164 ((26:164) Ik vraag niet van u geen beloning voor deze taak, want mijn loon is bij de Heer der werelden.
أتأتون الذكران من العالمين) 26:165 ((26:165) Heeft u naar de mannetjes van de schepselen van de wereld, * 108* 108 Dit kan twee betekenissen hebben: (1) Van alle wezens die je hebt gekozen mannetjes alleen voor het doel te bevredigen uw geslacht verlangens, terwijl er zijn genoeg vrouwen in de wereld, en (2) Jij alleen zijn de mensen in de hele wereld, die naar mannen om het geslacht verlangens te bevredigen, zelfs de dieren niet toevlucht nemen tot dit. Deze tweede betekenis is uitgelegd in Surahs Al-A'raf en Al-'Ankabut als volgt: "Heb je zo schaamteloos dat u dergelijke onfatsoenlijke fungeert als niemand vóór u heeft begaan in de wereld begaan?" (Al-A'raf: 80).وتذرون ما خلق لكم ربكم من أزواجكم بل أنتم قوم عادون) 26:166 ((26:166) en laat dat wat uw Heer voor u heeft geschapen in uw vrouwen? * 109 U heeft inderdaad overtreden alle limieten. "* 110* 109 Dit kan ook twee betekenissen hebben: (1) "U laat uw vrouwen, die God geschapen heeft voor u om uw geslacht wens te vervullen en vast te stellen onnatuurlijke manieren met de mannetjes voor het doel." (2) "Zelfs met betrekking tot uw vrouw u niet volgen van de natuurlijke manier, maar vast te stellen onnatuurlijke manieren voor de bevrediging van je lust?" Dat ze misschien hadden moeten doen met de bedoeling van de familie planning. * 110 Dat wil zeggen, "Dit is niet de enige ondeugd in-je, je hele leven zijn beschadigd en pervers, zoals vermeld in An-Naml: 54 dus:" Heb je begaan onfatsoenlijke handelingen openlijk en publiekelijk "En 'in AI? - 'Ankabut: 29 dus: "Heb je zo verdraaid dat je je lust te bevredigen met de mannetjes, je reizigers beroven, en je slechte daden begaan publiekelijk in uw samenstellingen" Voor meer details, zie EN 39 van AI-Hijr.قالوا لئن لم تنته يا لوط لتكونن من المخرجين) 26:167 ((26:167) Zij zeiden: "O Lot, als je niet te onthouden van deze, u zeker zal worden opgenomen onder degenen die zijn verdreven van onze steden." * 111* 111 Dat wil zeggen, 'Je weet dat wie heeft gesproken tegen ons, of protesteerde tegen onze handelingen, of tegen ons op een of andere manier is hij bleek van onze woningen. Als je ook gedragen als dat ook u zal ook behandeld worden . " Het is vermeld in Surahs AI-A `raf en An-Naml dat alvorens deze waarschuwing aan de Profeet Lot, de slechte mensen hadden besloten om 'blijken deze mensen van uw woningen, want zij vormen voor heel vroom." (VII: 82)قال إني لعملكم من القالين) 26:168 ((26:168) Hij zei: "Ik ben zeker een van degenen die verafschuwen uw boosheid.
رب نجني وأهلي مما يعملون) 26:169 ((26:169) Mijn Heer, red mij en mijn volk van hun boze daden. "* 112* 112 Dit kan ook betekenen: "Mijn Heer, ons te verlossen van het kwade gevolgen van hun wandaden," en ook dit: ". Bescherm de kinderen van de gelovigen uit de kwade gevolgen van de immorele daden van de slechte mensen"فنجيناه وأهله أجمعين) 26:170 ((26:170) Eindelijk, Wij redden hem en al zijn volk
إلا عجوزا في الغابرين) 26:171 ((26:171), behalve een oude vrouw, die was van degenen die waren achtergelaten. * 113* 113 Dit verwijst naar de profeet Lot `s vrouw als vermeld in vers 10 van Soera Tahrim over de echtgenotes van Profeten Noach en Lot:" Deze 'twee vrouwen waren in de huizen van onze twee vrome dienaren, maar zij handelden trouweloos jegens hen. " Dat wil zeggen, hebben ze niet geloven, en de kant van de ongelovigen in plaats van hun rechtschapen man. Daarom, wanneer Allah verordend om een ​​straf te sturen op het volk van Lot, Hij gebood Lot om de plek te verlaten samen met zijn mensen, maar zijn vrouw achter te laten: "Zo van hier vertrekken met de mensen van uw huishouden in de laatste uren van de . night En hier kijken: niemand van jullie zou moeten omdraaien om achter te kijken, maar je vrouw (die je niet begeleiden) moet dezelfde straf als zij voldoen aan ". Ik Hud: 81).ثم دمرنا الآخرين) 26:172 ((26:172) En Wij vernietigden de rest van hen,
وأمطرنا عليهم مطرا فساء مطر المنذرين) 26:173 ((26:173) en regende op hen een verschrikkelijke regen, die viel op hen die waren gewaarschuwd. * 114* 114 Dit was niet een regen van water, maar een regen van stenen. Volgens de gegevens vermeld op andere plaatsen in de Koran, als profeet Lot was de plek verlaten, samen met de mensen van zijn huishouden in de laatste uren van de nacht vond er een verschrikkelijke explosie in de vroege ochtend en een hevige aardbeving, die zich al hun woonplaatsen op zijn kop en regende op hen stenen van gebakken klei als gevolg van een vulkaanuitbarsting en een sterke windstoot. Hieronder geven we een samenvatting van het Bijbelse verslag en van de oude Griekse en Latijnse geschriften en moderne geologische onderzoek en archeologische waarnemingen over de kwelling en de plek waar het gebeurde: De honderden ruïnes gevonden van het afval en onbewoond land zijn gelegen ten zuiden en ten oosten van de Dode Zee geven aan dat dit moet een welvarende en dichtbevolkte gebied in het verleden zijn geweest. De archeologen schatten dat de leeftijd van de welvaart van dit land duurde tussen 2300 en 1900 voor Christus Volgens historici, Profeet Abraham leefde ongeveer 2000 B C. Dus de archeologische bewijsmateriaal bevestigt dat dit land werd verwoest in de tijd van de profeet Abraham en zijn neef profeet Lot. . Het meest bevolkte en vruchtbare deel van het gebied was "het dal van Siddim" zoals vermeld in de Bijbel: "En Lot hief zijn ogen op en zag de ganse vlakte der Jordaan, dat het goed was overal water, voor de Heer vernietigd Sodom en Gomorra, zelfs als de tuin van de Heer, net als het land Egypte "(Gen. 13: 10) De hedendaags geleerden zijn van mening dat dat dal nu onder de Dode Zee en dit advies wordt ondersteund door stevige archeologisch bewijs . In de oude tijden. De Dode Zee niet zozeer uit te breiden naar het zuiden als zij nu doet. Tegenover en in het westen van de huidige Jordaanse stad van AI-Karak, is er een klein schiereiland genaamd AI-Lisan. Dit was het einde van de zee in de oude dagen. Het gebied ten zuiden ervan, die nu onder zee water (de gearceerde gedeelte in de kaart) was een vruchtbare vallei, "het dal van Siddim", in die gelegen Sodom, Gomorra, Adama, Zeboim, Zoar, de beroemde steden van het volk van Lot. In ongeveer 2000 v. Chr dit dal zonk als gevolg van een hevige aardbeving en werd ondergedompeld in zeewater. Zelfs vandaag de dag is dit het meest ondiepe deel van de zee. In de Romeinse tijd was het meer zo en was doorwaadbare van de AI-Lisan tot de westkust. Men kan nog steeds ondergedompeld jungle langs de zuidelijke kust en er kan net zo goed worden ondergedompeld gebouwen. Volgens de Bijbel en de oude Griekse en Latijnse geschriften, de regio overvloed in kuilen van aardolie en asfalt en op plaatsen brandbaar gas ook bestond. Het blijkt uit de geologische waarnemingen die met de hevige aardbeving schokken, petroleum, gas en asfalt werden gegooid en aangestoken, en de hele regio ontplofte als een bom. De Bijbel zegt dat toen de Profeet Abraham het nieuws kreeg en ging van Hebron aan de getroffen dal te zien, zag hij dat "de rook van het land ging als de rook van een oven." (Gen. 19: 28).إن في ذلك لآية وما كان أكثرهم مؤمنين) 26:174 ((26:174) Inderdaad is er een teken in deze, maar de meeste van deze mensen zouden niet geloven.
وإن ربك لهو العزيز الرحيم) 26:175 ((26:175) Het feit is dat uw Heer is Mighty als Genadevolle.


En Lot! (Remember), toen hij tot zijn volk zeide: Zult gij gruwel begaan, zoals geen schepsel ooit tevoren u? (80) Lo! gij zult gekomen zijn met de lust tot mannen in plaats van vrouwen. Neen, maar gij zijt moedwillige folk. (81) En het antwoord van zijn volk was slechts dat zij zeiden (tegen elkaar): Zet ze uit uw gemeente. Ze zijn folk, voorwaar, die blijven zuiver. (82) En Wij redden hem en zijn gezin, te redden zijn vrouw, die was van degenen die achterbleven. (83) En Wij deden een regen op hen. Zie nu de aard van de gevolgen van de boosdoeners! (84)
Al - Araf - vers 80 tot 84

ولوطا إذ قال لقومه أتأتون الفاحشة ما سبقكم بها من أحد من العالمين) 7:80 ((7:80) En toen Wij zonden Lot [als een Messeng tot zijn volk en hij zeide tot hen: * 63 "Besef je je oefent een onfatsoenlijkheid waarvan geen andere mensen in de wereld schuldig aan waren voordat u?* 63. Het land bewoond door de mensen van Lot, die ligt tussen Irak en Palestina, staat bekend als Trans-Jordanië. Volgens de Bijbel, de hoofdstad was Sodom, die ofwel ergens in de buurt van de Dode Zee gelegen, of op dit moment ligt ondergedompeld in het .. Afgezien van Sodom, volgens de Talmoed waren er vier andere Majour steden, en het land ligt tussen deze steden was bezaaid met zo'n groen en boomgaarden die het hele gebied leek een grote tuin betoverend elke toeschouwer. Echter, werd de hele natie vernietigd en vandaag de dag wc kan er geen spoor van te vinden. Zozeer zelfs dat het moeilijk is om zelfs vinden de grote steden, die zij bewoonden. Als er iets blijft als herinnering van deze natie is de Dode Zee, die ook wel de Zee van Lot. De profeet Lot, die was een neef van de profeet Abraham, vergezeld van zijn oom als hij zich uit de buurt van Irak. Lot vertoefd naar Syrië, Egypte Palestincand forawhile en praktijkervaring opgedaan van het preken van zijn boodschap. Later God bettowed profeetschap op hem en hem opgedragen de missie van het hervormen van zijn misleide mensen. De mensen van Sodom werden aangeduid als de mensen van Lot vermoedelijk omdat Lot kan hebben echtelijke band met die mensen. Een van de vele beschuldigingen opgenomen voordelent Lot in de Bijbel - en de Bijbel is geknoeid met uitgebreid door de Joden - is dat Lot gemigreerd naar Sodom na een ruzie met Abraham (Genesis 13: 10-12). De Koran weerlegt deze ongefundeerde aanklacht en bevestigt dat Lot werd aangewezen door God als Zijn boodschapper werk onder zijn volk .* De auteur verwijst naar een ruzie tussen Abraham en Lot, die hij beschouwt als een verzinsel van Jews.The voor de hand liggende basis van hiervan is dat een dergelijk argument tussen de Profeten ondenkbaar is, omdat het ongepast van hen als Profeten. De basis van deze conclusie is een statement in Genesis 13:1-12. Het lijkt erop dat er enige verwarring met betrekking tot deze gevolgtrekking is geweest. De verzen van Genesis in kwestie geen enkele verwijzing naar een strijd tussen de twee profeten. De strijd waarop zij betrekking heeft zou hebben plaatsgevonden tussen de twee profeten. Bovendien, als de twee profeten bedrijf weggingen was het op een aangename noot voor Abraham had gesuggereerd dat er sinds er was een overvloed van land, Lot zou dat een deel van het land dat hij preffered om alle mogelijkheden van strijd tussen hun herders uit te sluiten kiezen. (Zie Genesis 13:1-5-Ed.)إنكم لتأتون الرجال شهوة من دون النساء بل أنتم قوم مسرفون) 7:81 ((7:81) U aanpak mannen begeert, in plaats van vrouwen. U bent een volk dat alle grenzen overschrijdt. ' * 64* 64. De Koran verwijst elders naar de vele slechte daden van het volk van Lot. Hier is de Koran beperkt zich tot de vermelding dat de meeste van schandelijke misdaden die Gods gesel uitgenodigd op hen. De afschuwelijke daad van sodomie, waarvoor de mensen van Lot verdiende bekendheid, heeft ongetwijfeld al gepleegd door perverselingen in alle tijden. De Grieken filosofen hadden het onderscheid van het verheerlijken van het als een morele deugd. Het was links, maar voor het moderne Westen krachtig sodomie verspreiden zozeer zelfs, dat het werd uitgeroepen juridisch door de wetgevende macht van een paar landen. Dit alles is gedaan in het gezicht van de voor de hand liggende feit dat deze vorm van geslachtsgemeenschap is duidelijk onnatuurlijk. God schiep de verschillen tussen de seksen van alle levende wezens ten behoeve van de voortplanting en instandhouding van de soort. Ten aanzien van de menselijke soort betreft, is hun creatie in twee geslachten die verband houden met een ander einde en: dat de twee samen moeten komen om te brengen in het bestaan ​​van de familie en stelt de menselijke beschaving. Met het oog hierop, niet alleen de menselijke wezens waren verdeeld in twee geslachten, maar elke sekse werd aantrekkelijk gemaakt naar de andere. De fysieke structuur en psychologische make-up van elk geslacht werd gevormd in overeenstemming met het doel van het smeden van banden van onderlinge hartelijkheid tussen de leden van de twee geslachten. De seksuele daad, dat is intens plezierig is in een keer een factor die leidt tot de vervulling van de natuur doeleinden als onderstreept door de seksuele verdeling van de mensheid als een beloning voor het vervullen van deze doeleinden. Nu, is de misdaad van de persoon die sodomie pleegt in flagrante tegenstelling tot deze regeling van de dingen, niet beperkt tot dat alleen optreden. In feite pleegt hij samen met het een aantal andere misdrijven. De eerste, hij voert oorlog tegen zijn eigen natuur, tegen zijn eigen psychologische voorliefde. Dit veroorzaakt een belangrijke aandoening die leidt tot zeer negatieve effecten op het leven van zowel de betrokken partijen in die onnatuurlijke daad - effecten die fysieke, psychologische en morele. Ten tweede, hij handelt oneerlijke met de natuur, omdat, terwijl hij ontleent seksueel genot dat hij niet voldoet aan de maatschappelijke verplichting die dit plezier is een beloning. Ten derde, zo iemand doet ook oneerlijk met de menselijke samenleving. Want, hoewel hij gebruik maakt van de voordelen van verschillende sociale instellingen, als hij een kans om te handelen, gebruikt hij zijn capaciteiten op een wijze die niet alleen niet om te dienen dat de samenleving, maar die positief schaadt het. Afgezien van het verwaarlozen van de abligations die hij verschuldigd is aan de maatschappij, hij maakt zich niet in staat van het dienen van het menselijk ras en zijn eigen familie. Hij produceert ook verwijfdheid in ten minste een mannetje en mogelijk duwt ten minste twee vrouwtjes naar seksuele corruptie en morele verdorvenheid.وما كان جواب قومه إلا أن قالوا أخرجوهم من قريتكم إنهم أناس يتطهرون) 7:82 ((7:82) Hun enige antwoord was: 'Verban ze uit uw stad. Zij zijn een volk die doen alsof ze zuiver zijn. " * 65* 65. Het is duidelijk van de huidige vers dat het volk van Lot niet alleen schaamteloos en corrupt, maar waren ook een mensen die in morele verdorvenheid verzonken in zodanige mate dat zelfs de aanwezigheid van enkele rechtschapen personen was geworden ondraaglijk voor hen. Hun morele degradatie liet hen met geen geduld voor iedereen die probeerde te brengen over een morele hervorming. Zelfs de kleinste element van zuiverheid te vinden in hun samenleving was te veel voor hen, en zij alleen maar wilden hun samenleving gezuiverd van hebben. Wanneer deze mensen zo'n lage punt van boosheid en vijandigheid bereikt om goede, God verordend dat ze worden uitgeroeid helemaal uit. Wanneer de collectieve leven van een volk wordt volledig beroofd van goedheid en zuiverheid, maar verspeelt het recht te bestaan ​​op aarde. Hun voorbeeld is als dat van een fruitmand. Zolang wat fruit stevig blijft, is er enige rechtvaardiging om deze mand te houden. Maar de mand moet worden weggegooid als de vrucht wordt rot.فأنجيناه وأهله إلا امرأته كانت من الغابرين) 7:83 ((7:83) Toen redden Wij Lot en zijn gezin te redden van zijn vrouw die achterbleven, * 66* 66. Zoals de Koran noemt elders, de vrouw van Lot haar ongelovige familieleden ondersteund om de laatste .* Dus als God gericht Lot en zijn volgelingen te migreren van dat corrupte land, Hij verordend dat de vrouw van Lot worden achtergelaten. * Dit lijkt een gevolgtrekking uit al-Tahrim 66: 10 - Ed.وأمطرنا عليهم مطرا فانظر كيف كان عاقبة المجرمين) 7:84 ((7:84) en we laten los een douche [stenen] op hen, * 67 Let op, dan, het einde van de boosdoeners. * 68* 67. De 'regen' in het vers verwijst niet naar de afdaling van water uit de hemel. Het verwijst eerder naar de volley van de stenen. De Koran zelf vermeldt dat hun woningen werden ondersteboven gekeerd en geruïneerd. (Zie vers 85, ook Hud 11:82-3;. Al-Hijr 15:74-E) * 68. In het licht van dit vers en andere verwijzingen in de Koran, is sodomie gevestigd als een van de dodelijkste zonden, en dat het gemaakte Gods gesel op hen die zich te buiten aan het. We weten ook uit de leer van de Profeet (vrede zij met hem) dat de islamitische staat moet de samenleving van deze misdaad te zuiveren en zwaar straffen die schuldig is. Er zijn een aantal overleveringen van de Profeet (vrede zij met hem), die vermelden dat zeer zware straffen waren toegebracht aan beide partners van deze wet. Volgens een traditie, de Profeet (vrede zij met hem) bevolen dat beide partners ter dood worden gebracht. (Zie Ibn Majah, Kitab al-hudud, Amal Qawm 'Bab man' amila 'ut'-Ed.) In een andere traditie is toegevoegd dat de schuldigen moeten worden gedood, of ze getrouwd zijn of niet-gehuwd. (Ibn Majah, Kitab al-Hudad - Vert.) In een andere traditie werd gezegd dat beide partijen dient te worden gestenigd (tot de dood). (Ibn Majah, Kitab al-Hudad, 'Bab man' amila 'Amal Qawm Lut' - Vert.) Aangezien geen enkel geval van sodomie werd gerapporteerd in het leven van de Profeet (vrede zij met hem), heeft de straf niet verwerven een zeer duidelijke en definitieve vorm. Onder de Metgezellen, 'Ali is van mening dat zulke zondaars moeten worden onthoofd en in plaats van begraven moet worden gecremeerd. Abu Bakr ook gehouden dezelfde mening toegedaan. Echter, 'Urnar en' Oethmaan suggereren dat de zondaars worden gemaakt om op te staan ​​onder het dak van een vervallen gebouw, die vervolgens moet naar beneden worden getrokken op hen. Ibn 'Abbas is van mening dat de schuldigen van een dergelijke zondige daad moet worden gegooid vanaf de top van het hoogste gebouw van de bewoning en daarna bekogeld met stenen. (Zie al-Fiqh 'ala al-madhahib al-Arba'ah, deel 5, p. 141-2.. - Ed) Ten aanzien van de juristen, Shafi spreekt de straf van de dood van beide partners om, ongeacht sodomie van hun huwelijkse staat , en van hun rol of het nu actief of passief. Volgens Sha'bi, Zuhri, Malik en Ahmad b. Hanbal, moeten ze worden gestenigd tot de dood. Sa'id b. al-Musayyib, 'Ata', Hasan Basri, Ibrahim Nakha'i, Sufyan Thawri en Awa'i geloven dat zulke zondaren dezelfde straf verdient als die welke voor onwettige seksuele gemeenschap-: dat ongehuwde die moeten honderd keer worden vastgesjord en verbannen , en dat gehuwden moet worden gestenigd tot de dood. Abu Hanifah, echter geen aanbevelingen gedaan voor specifieke straf. Voor hem moet de zondaar worden toegekend, afhankelijk van de omstandigheden van het geval, wat afschrikwekkend straf. Volgens een van de rapporten, hetzelfde was het uitzicht van de Shafi'i. (Zie Ibn Qudamah, al-Mughni, vol 8, pp 187-8 -.. Ed) Er moet ook duidelijk worden gemaakt dat het helemaal verboden voor de man om deze daad te plegen op zijn vrouw. De Profeet (vrede zij met hem), volgens een traditie in Abu Da'ud, zei: 'Vervloekt zij hij, die deze daad pleegt met een vrouw.' (Abu Da'ud, Kitab al-Nikaah, 'Bab fi Jami' al Nikaah '- Ed.) In de andere collecties van Hadith, zoals Sunan van Ibn Majah en Musnad van Ahmad b. Hanbal. vinden we de volgende uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): "God zal zelfs niet naar hem kijken, die deze daad van sodomie pleegt met zijn vrouw in haar rectum." (. Ibn Majah, Kitab al-Nikaah ',' Bab al-Nahy'an Ityan al-Nisa 'fi Adbarihinn', Ahmad b. Hanbal, Musnad, vol 2, p. 344 - Ed.) Ook de volgende uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem) is vermeld in Tirmidhi: "Hij die geslachtsgemeenschap maakt met een menstruerende vrouw, of verwent in sodomie met een vrouw. of doet een beroep op een waarzegger, geloven hem om waar te zijn, ontkent het geloof gestuurd naar Mohammed (vrede zij met hem). " (Ibn Majah, Kitab al-taharah, 'Bab al-Nahy' een ityan al-Ha'id'-Ed.)


En Lot! (Remember), toen hij tot zijn volk zeide: Lo! Pleegt gij een gruweldaad zoals geen schepsel deed voor je. (28) Voor komt gij niet in tot mannen, en snijd gij niet de weg (voor reizigers), en zich verbinden gij niet gruwel in uw bijeenkomsten? Maar het antwoord van zijn volk was slechts dat zij zeiden: Breng Allah's onheil over ons als gij een waarheidspreker! (29) Hij zei: Mijn Heer! Geef mij overwinning op mensen die werken corruptie. (30)
Al-Ankaboot - vers 28 tot 30
ولوطا إذ قال لقومه إنكم لتأتون الفاحشة ما سبقكم بها من أحد من العالمين) 29:28 ((29:28) Wij stuurden Lot * 50 en hij zei tegen zijn volk: 'U verbindt de gruwel dat niemand in de wereld ooit vóór u heeft begaan.* 50 Ter vergelijking, zie Al-A `raf: 80-84, Hud: 69-83; Al-Hijr: 57-79; Al-Anbiyaa: 71-75; Ash-Shu` araa: 16Q-175; An- Naml: 54 59; As-Saffat:. 133-138; AIQamar: 33-40.أئنكم لتأتون الرجال وتقطعون السبيل وتأتون في ناديكم المنكر فما كان جواب قومه إلا أن قالوا ائتنا بعذاب الله إن كنت من الصادقين) 29:29 ((29:29) What! Gaat u naar mannen * 51 (om je lust te voldoen), deelnemen aan de snelweg overvallen, en slechte daden in uw bijeenkomsten commit "* 52 Dan hadden ze geen antwoord te bieden anders dan te zeggen:" Allah's straf Breng op ons als u de waarheid spreekt. "* 51 Dat wil zeggen, "Je voldoet aan uw wensen seks met de mannen." Zoals vermeld in AIA'raf: 81: "je bevredigen van uw lust met mannen in plaats van vrouwen." * 52 Dat wil zeggen, "Je bent niet eens zelf te verbergen als u begaan dit smerige daad, maar openlijk plegen in uw vergaderingen, in het bijzijn van anderen." Hetzelfde is vermeld in Surah An-Naml: 54, dus: "Heb je binden de onfatsoenlijkheid, terwijl je het zien? 'قال رب انصرني على القوم المفسدين) 29:30 ((29:30) Lot zei: "Mijn Heer, ik hulp tegen deze ondeugende mensen."

(Alle) redden de familie van Lot. Ze zullen we een ieder, (59) leveren Behalve zijn vrouw, van wie We hadden besloten dat ze moet worden van degenen die achter blijven. (60) En toen de boodschappers kwamen tot de familie van Lot, (61) Hij zei: Lo! gij zijt mensen onbekend (voor mij). (62) Zij zeiden: Neen, maar wij brengen u hetgeen waarover ze blijven betwisten, (63) En breng u de waarheid, en zie! we zijn waarheid stemopnemers. (64) Dus reizen met uw huishouden in een deel van de nacht, en volg je hun rug. Laat niemand van jullie omkijken, maar ga waarheen gij zijt geboden. (65) En Wij maakten duidelijk het geval voor hem, dat de wortel van hen (die wel verkeerd) was te snijden op de vroege ochtend. (66) En de mensen van de stad kwam, verheugd op het nieuws (van de nieuwkomers). (67) Hij zei: Lo! zij zijn mijn gasten. Belediging van mij niet! (68) en vreest Allah, en schaamte me niet! (69) Ze zeiden; Hebben we niet verboden u van (leuke) anyone? (70) Hij zei: Hier zijn mijn dochters, als gij iets moet doen (zo). (71) Door uw leven (O Mohammed) trokken ze blindelings in de waanzin van de naderende dood. (72) Vervolgens wordt de (vreselijk) Cry trof hen aan de zonsopgang. (73) En Wij draaide hem ondersteboven en Wij deden op hen stenen van verwarmde klei. (74) Lo! daarin daarin zijn tekenen voor degenen die lezen de borden. (75)
Al-Hijr - vers 59 -75

إلا آل لوط إنا لمنجوهم أجمعين) 15:59 ((15:59), met uitzondering van de familie van Lot, we zullen redden ze allemaal
إلا امرأته قدرنا إنها لمن الغابرين) 15:60 ((15:60) behalve zijn vrouw, die (zegt Allah) is bestemd om te blijven met degenen die achter blijven. "
فلما جاء آل لوط المرسلون) 15:61 ((15:61) Later toen deze gezanten kwamen bij het huis van Lot, * 35* 35 Gelieve dit vergelijken met VII: 80-84 en XI: 77-83.قال إنكم قوم منكرون) 15:62 ((15:62) Hij zei: "Je lijken te zijn vreemden." * 36* 36 Hier is het verhaal in verband gebracht werd in het kort. Maar we leren van XI: 77-83 dat de profeet Lot was zeer verontrust en bedroefd bij het bezoek van de engelen. Hij zei tegen zichzelf: "Dit is een dag van ellende." De reden waarom hij bedroefd was, zoals wordt gesuggereerd in de Koran en expliciet tot uitdrukking in de Tradities, was dat de engelen gekomen was om profeet Lot in de vorm van mooie jongens, en hij wist hoe pervers en verdorven zijn volk. Hij was bedroefd, want hij kon niet sturen ze weg, omdat ze waren zijn gasten, en omdat hij niet wist hoe ze te beschermen tegen deze schurken.قالوا بل جئناك بما كانوا فيه يمترون) 15:63 ((15:63) Zij antwoordde: "Neen, maar we zijn gekomen om u met die waarover deze mensen twijfels hadden.
وأتيناك بالحق وإنا لصادقون) 15:64 ((15:64) Wij zeggen jullie de waarheid dat we zijn gekomen om u met de waarheid.
فأسر بأهلك بقطع من الليل واتبع أدبارهم ولا يلتفت منكم أحد وامضوا حيث تؤمرون) 15:65 ((15:65) U moet daarom vertrekken met uw mensen in de laatste uren van de nacht en je jezelf moet ze volgen in hun achterste "; * 37 laat niemand van je omdraaien om te kijken achter; * 38 rechtdoor waar u worden bevolen. "* 37 Dat wil zeggen, "Je moet lopen achter uw mensen opdat niemand van hen achter te blijven". * 38 Het betekende niet: "geen blik achter jou ... opdat gij niet omkomt....", Zoals vermeld in de Bijbel. Maar het alleen maar bedoeld om hen te waarschuwen: "Niemand van jullie zou moeten omdraaien om te zien wat er gebeurde achter hen, opdat u zou moeten stoppen om het plezier, als je de kreten van de geslagen mensen hoorden Zie voor het noch is de tijd van genieten." fun ", noch van de tranen van spijt. Als u stopt zelfs voor een minuut op het grondgebied van de geslagen mensen die je misschien ook gekwetst door de regen van stenen."وقضينا إليه ذلك الأمر أن دابر هؤلاء مقطوع مصبحين) 15:66 ((15:66) En Wij informeerde hem van Onze-besluit dat zij volkomen vernietigd worden door de volgende ochtend.
وجاء أهل المدينة يستبشرون) 15:67 ((15:67) En de mensen van de stad rende blij naar het huis van Lot. * 39* 39 Dit toont aan dat die mensen waren naar de diepste diepte van immoraliteit. Nauwelijks hadden zij horen het nieuws van de komst van de knappe vreemdelingen in hun stad dan ze renden verheugd naar het huis van de profeet Lot en schaamteloos eiste dat hij over zijn gasten de hand aan hen voor de bevrediging van hun lusten. Het jammer is dat er niet had gebleven een enkele persoon onder hen een protest tegen deze afschuwelijke zonde te maken. Bovendien toont dit aan dat ze allemaal, als een gemeenschap, totaal had elke betekenis van fatsoen verloren, en zij voelden geen schaamte helemaal om zo'n wickcd vraag op hem openlijk te maken. Het feit, dat zij voelde geen aarzeling bij het maken van zo'n slechte vraag naar koperen-facedly uit een vrome en heilige man als profeet Lot, toont aan dat de afschuwelijke misdaad was zo vaak voor bij hen, dat zij niet zou niemand sparen. De Talmoed records veel gevallen van de all-round morele degradatie van het volk van Lot. Zodra een vreemdeling was die door hun grondgebied. Hij werd gedwongen door te komen de duisternis tot de nacht in de buurt Sodom passeren. Zoals hij had zijn eigen bepalingen met hem, heeft hij niet staan ​​in een behoefte aan hulp van de steden-folk, dus hij lag onder een boom om de nacht te passeren. Maar een sodomiet smeekte hem om hem te vergezellen naar zijn huis. Gedurende de nacht deed hij af met de ezel en merchandise van de vreemdeling. Toen hij begon te huilen om hulp in de ochtend, de steden-folk kwam er niet om hem te helpen, maar om hem te beroven van wat er was gebleven met hem. Bij een gelegenheid Hazrat Sarah stuurde haar slaaf van Sodom om te informeren na het huishouden profeet Lot. Als de slaaf van de stad binnenkwam, zag hij dat een sodomiet was een vreemdeling slaan. Uiteraard is de slaaf van Hazrat Sarah probeerde te wekken zijn gevoel voor fatsoen en zei: "waarom denk je mishandelen hulpeloos vreemdelingen als dit?" In antwoord op deze oproep, was zijn hoofd gebroken in het openbaar.Bij een andere gelegenheid een arme man gebeurd om te komen tot Sodom, maar niemand gaf hem iets te eten. Toen hij half dood met honger, hij viel op de grond in een hulpeloze toestand. Een dochter van de profeet Lot zag hem en stuurde wat te eten voor hem. Bij deze de Sodomieten verweten profeet Lot en zijn dochter en dreigde ze te verdrijven van daar, als ze niet afzien van een dergelijke "daden"! Na een verwijzing naar een aantal soortgelijke incidenten, de Talmoed zegt dat die mensen waren zo wreed, zo onbetrouwbaar en zo oneerlijk in hun omgang, dat geen reiziger veilig kan passeren op hun grondgebied noch kon een arm persoon verwachten geen voedsel of hulp van hen. Menig keer zo gebeurde het dat een arme vreemdeling kwam, en stierf van de honger. Dan zouden ze strip de kleren van zijn lichaam en hem begraven naakt! Als een buitenlander de begane blunder van een bezoek op hun grondgebied, zouden ze openlijk beroven hem van alles, en maak hem voor de gek als hij een beroep op hen om de verkeerde verhaal. Dan zouden ze openlijk plegen schaamteloze daden in de tuinen die zij hadden gegroeid in hun dal, want er was niemand te bestraffen hen, behalve profeet Lot. De koran heeft samengevat het geheel van hun boze verhaal in twee kernachtige zinnen: (1) "... Ze hadden al het plegen van zeer slechte daden" XI: 78, en (2) "U heeft uw lust te bevredigen met mannen: je rob reizigers, en verbindt u wickcd daden publiekelijk in uw vergaderingen. "قال إن هؤلاء ضيفي فلا تفضحون) 15:68 ((15:68) Hij zei: "Broeders Dit zijn mijn gasten:! Daarom niet onteert Mij.
واتقوا الله ولا تخزون) 15:69 ((15:69) Vrees God, en niet zette me te schande. "
قالوا أولم ننهك عن العالمين) 15:70 ((15:70) Zij antwoordden: "Hebben wij u verboden om te pleiten voor alles en iedereen? '
قال هؤلاء بناتي إن كنتم فاعلين) 15:71 ((15:71) Eindelijk Lot smeekte: "Hier zijn mijn dochters, * 40 als je gebogen over het."* 40 In E.N. 87 van Soera Hud, is toegelicht wat profeet Lot bedoeld wordt met dit. Het kan ook worden toegevoegd dat zulke woorden als deze werden geuit door een eervolle man als hij in de laatste plaats, toen al zijn smeekbeden en verzoeken ernstig had gefaald om die te voorkomen dat mensen uit hun kwade bedoelingen ten opzichte van zijn gasten. Hier zal het de moeite waard om de betekenis van de woorden die werden geuit door de Profeet Lot als ze zich voordoen in Surah Hoed (v. 78) duidelijk. Toen hij die slechte mensen niet aan zijn gasten molesteer smeekte, zeggende: "Hier zijn mijn dochters ....", hij zich niet bewust was dat zijn gasten waren engelen in de vermomming van knappe jongens. De engelen openbaarde hun identiteit alleen wanneer de goddelozen menigte verzameld op het verblijf van zijn gasten en begon te dreigen met hun boze ontwerpen, en profeet Lot begon te klagen, "ik wou dat ik de macht had om recht te zetten u en ik kon vinden een aantal krachtige steun voor toevlucht. " Het was toen dat de engelen zelf geopenbaard, zeggende: "Wij zijn gezanten gestuurd door uw Heer ...." Deze opeenvolging van gebeurtenissen laat zien dat de Profeet Lot had dat "aanbod" alleen als hij had gevoeld worden volkomen hulpeloos gemaakt. Het is heel belangrijk om dit in beeld te houden, omdat de opeenvolging van gebeurtenissen in dit Soera verschilt van dat in Soera Hud. Men kan leiden tot een misverstand over waarom profeet Lot jammerde en klaagde toen hij wist al die tijd dat zijn gasten waren engelen en konden zich verdedigen tegen die slechte mensen zijn. Ten aanzien van de duidelijk verschil tussen de twee sequenties, kan erop worden gewezen dat hier de belangrijkste om te worden vermeld is dat de engelen komen met de waarheid. Dus dat deel van het verhaal (verzen 61-66) werd voor het eerst in verband om ervoor te zorgen het punt meer op de voorgrond.لعمرك إنهم لفي سكرتهم يعمهون) 15:72 ((15:72) Bij uw leven, O Profeet, ze waren op dat moment zo dronken met lust om behoorlijk naast zich met passie.
فأخذتهم الصيحة مشرقين) 15:73 ((15:73) Eindelijk een ernstige ontploffing achterhaalde hen bij zonsopgang.
فجعلنا عاليها سافلها وأمطرنا عليهم حجارة من سجيل) 15:74 ((15:74) Dan We richtten hun woningen up-side-down en We stenen van gebakken klei regende op hen. * 41* 41 Deze "stenen van gebakken klei" zou kunnen zijn bliksemsnelle douches of vulkaanuitbarstingen die vloog en regende op hen, of deze zou kunnen zijn geblazen door een sterke wind.إن في ذلك لآيات للمتوسمين) 15:75 ((15:75) Er zijn grote borden in deze gebeurtenissen voor mensen van begrip.





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق