Powered By Blogger

الأربعاء، 14 ديسمبر 2011

De mensen van Salih (Thamud) - Voorgaande naties 5 - Holland





In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle
(

De stam van) Samoed verworpen waarschuwingen (23) En zij zeiden, Is het een sterfelijk mens, alleen onder ons, die wij moeten volgen? Dan moeten we inderdaad een fout hebben begaan en waanzin. (24) Heeft de herinnering gekregen alleen al hem in ons midden? Neen, maar hij is een leugenaar uitslag. (25) (tot hun Warner er werd gezegd): Om Morgen zullen zij weten wie de uitslag leugenaar. (26) Lo! We zijn het versturen van de kameel als een test voor hen, dus bekijk ze en heb geduld; (27) en hen te informeren dat het water moet worden gedeeld tussen (haar en) hen. Elke drinken zal worden gezien. (28) Maar zij noemen hun kameraad en hij nam en verlamden (haar). (29) dan zien hoe (vreselijk) was Mijn straf en Mijn waarschuwing! (30) Lo! Stuurden we hen een Shout, en zij werden als de droge takken (verworpen door) de bouwer van een vee-voudige. (31) en in waarheid Wij hebben de Koran gemakkelijk gemaakt om te onthouden, maar is er iemand die er lering uit trekt? (32)

Surah Al-Qamar - vers 23 tot 32

كذبت ثمود بالنذر) 58:23 ((54:23) Samoed gaf de leugen aan de waarschuwingen,
فقالوا أبشرا منا واحدا نتبعه إنا إذا لفي ضلال وسعر) 58:24 ((54:24) zeggen: "Moeten we een sterveling te volgen, * 17 uit ons midden? Als we dat doen, zullen we zeker in dwaling en dwaasheid.* 17 Met andere woorden, er waren drie redenen voor hun weigering om te gehoorzamen en volg de profeet Salih: (1) "Hij is een mens en niet een super-menselijke persoon, zodat we kunnen beschouwen hem als superieur ten opzichte van onszelf." ( 2) "Hij is een lid van ons eigen land: hij is op geen enkele manier superieur is aan ons." (3) `Hij is een man, uit ons midden. Hij is niet een prominent leider met een grote aanhang, of een leger van soldaten. Of een groot aantal aanwezigen, zodat we zijn superioriteit bevestigen. "Zij wilden dat een profeet of een superman moet worden, of als hij een gewone man, hij zou niet geboren zijn in hun eigen land en volk, maar moeten afstammen van boven, of verzonden uit een ander land, en als er niets anders, dan moet hij in ieder geval zijn een rijke man, wiens buitengewone pracht moet de mensen geloven waarom AIIah had hem alleen geselecteerd voor de leiding van de natie. Deze zelfde was de fout van onwetendheid, waarin de ongelovigen van Mekka waren betrokken. Ze hebben ook geweigerd om de Profeet Mohammed (op wie Allah's vrede en zegeningen) te erkennen als een profeet, op grond dat hij een man was die over ging in de straten, zoals de gewone mensen, was geboren onder hen alleen. de andere dag en nu beweerde dat God hem had aangewezen als een profeet.أءلقي الذكر عليه من بيننا بل هو كذاب أشر) 58:25 ((54:25) Was er niemand anders dan hij aan wie de herinnering kon worden geschonken met uitsluiting van alle anderen? Neen, hij is een brutale leugenaar "* 18.* 18 Het woord ashir van het origineel betekent een eigenwijs, brutaal persoon gegeven aan opscheppen van zijn eigen superioriteit over anderen.سيعلمون غدا من الكذاب الأشر) 58:26 ((54:26) (We vertelden onze Messenger): "Morgen zullen zij weten wie de brutale leugenaar.
إنا مرسلوا الناقة فتنة لهم فارتقبهم واصطبر) 58:27 ((54:27) Wij sturen de kameel als beproeving voor hen dus let op hun einde met geduld.
ونبئهم أن الماء قسمة بينهم كل شرب محتضر) 58:28 ((54:28) Laat hen weten dat het water moet worden verdeeld tussen hen en de kameel, die elk op hun beurt gebruikmaken. "* 19* 19 Dit verklaart het vers: "Wij zijn de kameel zenden als een beproeving voor hen." De proef was dat ineens een kameel werd geproduceerd voor hen en ze kregen te horen dat ze op een dag zou het water AII drinken door haarzelf en de volgende. dag dat ze zou worden toegestaan ​​om water te hebben voor zichzelf en hun vee. Op de dag van haar beurt geen van beide zou een van hen zelf komen voor een van de bronnen en putten om water te nemen, noch zijn vee te brengen voor het besproeien. Deze uitdaging werd gegeven op naam van de persoon over wie ze zelf toegegeven dat hij geen leger en geen hosts om hem te steunen had.فنادوا صاحبهم فتعاطى فعقر) 58:29 ((54:29) Uiteindelijk zij opgeroepen hun metgezel, en ondernam hij de (schandalige) taak en verlamd de kameel. * 20* 20 Deze woorden van zichzelf aan te geven dat de kameel zwierf naar believen in hun nederzettingen langs voor de periode van tijd. Niemand kon durven aanpak een bron van water op de dag van haar beurt. Eindelijk, ze riep een trotse chef van hen die goed bekend stond om zijn moed en dapperheid, en spoorde hem aan om een ​​einde te maken aan haar Aangemoedigd door de valse aanmoediging nam hij de verantwoordelijkheid en doodde de kameel. Dit betekent duidelijk dat de mensen erg bang waren. Ze voelde dat ze buitengewone macht had, en dus ze durfde haar niet aanraken met. M kwade intentie. Daarom is het doden van een louter vrouwtjeskameel vooral wanneer de profeet, die had voorgesteld haar, geen enkel leger dat kan een afschrikmiddel voor hen bezitten. bedroeg onderneming een gevaarlijke en moeilijke taak. (Voor meer details. Zie EN 58 van Surah AI-A'raf en EN de 104. 105 van Surah AshShua'ra ').فكيف كان عذابي ونذر) 58:30 ((54:30) Dus hoe geweldig was Mijn straf en Mijn waarschuwing!
إنا أرسلنا عليهم صيحة واحدة فكانوا كهشيم المحتظر) 58:31 ((54:31) Zie, Wij zonden een enkele Blast tegen hen, en zij werden als het vertrapte takjes van een schaap pen-bouwer. * 21* 21 De gebroken en verrotte lichamen van de mensen van Thamud zijn vergeleken met het vertrapt en vertreden takjes en stukjes van de bush liegen rond een behuizing voor vee.ولقد يسرنا القرآن للذكر فهل من مدكر) 58:32 ((54:32) Waarlijk, Wij hebben deze Koran gemakkelijk als een herinnering. Is er dan een die zal luisteren?


En tot (de stam van) Samoed (zonden Wij) hun broeder Salih. Hij zei: O mijn volk! Serveer Allah, gij hebt geen God naast Hem. Hij bracht u voort uit de aarde en gemaakt heeft je man het. Dus vraag vergiffenis aan Hem en bekeert u tot Hem berouwvol. Lo! mijn Heer is nabij, Responsive. (61) Ze zeiden! O Salih! Gij zijt onder ons tot nu toe als die waarin onze hoop was geplaatst. Vraagt ​​gij ons niet te aanbidden wat onze vaderen aanbaden? Lo! wij zijn zeker in ernstige twijfel over dat aan gij die ons noemt. (62) Hij zei: O mijn volk! Ziet, als ik ben (waarnemend) op een duidelijk bewijs van mijn Heer en er is gekomen tot mij een genade van Hem, die mij redden van Allah, als ik Hem niet gehoorzaam? Gij zou toe te voegen aan mij niets te redden verderf. (63) O mijn volk! Dit is de kameel van Allah, een teken tot u, zo lijden haar te voeden in de aarde van Allah, en haar aan te raken geen kwaad opdat een in de buurt van je straf te grijpen. (64) Maar zij verlamden haar, en toen zei hij: geniet van het leven in uw woonplaats drie dagen! Dit is een dreiging die niet geloochend kan worden. (65) Dus, toen Ons gebod kwam, redden Wij Salih, en degenen die met hem geloofden, door een barmhartigheid van Ons, van de schande van die dag. Lo, uw Heer! Hij is de Sterke, de Machtige. (66) en de (vreselijke) Cry achterhaalde degenen die kwaad verrichten, zodat die ochtend vond ze uitgestrekt in hun woningen, (67) Alsof ze niet woonden aldaar. Lo! Samoed verwierpen hun Heer. Vervloekt zij Samoed! (68)
Soerat Hoed - vers 61-68


وإلى ثمود أخاهم صالحا قال يا قوم اعبدوا الله ما لكم من إله غيره هو أنشأكم من الأرض واستعمركم فيها فاستغفروه ثم توبوا إليه إن ربي قريب مجيب) 11:61 ((11:61) En Samoed zonden Wij hun broeder Sali'h. * 66 Hij zei: 'Mijn volk! Serveer Allah, je hebt geen andere god dan Hem. Hij bracht u in wezen uit de aarde, en heeft u wonen. * 67 dus vraag Hem om jou te vergeven, en doe tot Hem berouw. * 68 inderdaad mijn Heer is nabij, reageert op gebeden. * 69* 66. Voor meer informatie, zie Naar Het begrijpen van de Qur'an, vol. Ziek zijn, al-A'raf, nn. 57-62, p. 45-8. * 67. Dit onderbouwt het feit dat er geen andere god dan de Ene Ware God, en dat Hij de enige voorwerp van verering en service. Nu, zelfs degenen die anderen die met God in Zijn goddelijkheid erkend dat het is Allah alleen die hen geschapen heeft. Met behulp van deze voor de hand liggende vooronderstelling,. Profeet Salih (vrede zij met hem) verzocht om mensen te overtuigen om te bevestigen dat alleen God aanbeden moet worden Hij benadrukte dat het is God alleen Die had ze gemaakt in de mens uit de levenloze materialen uit de aarde, en had daarna vestigden ze op aarde. Met het oog hierop, kon wie anders dan God claim godheid? Ook zou die anders beweren dat hij zou moeten worden gediend en aanbeden?* 68. De Samoed had zich schuldig gemaakt aan het aanbidden van anderen naast God. Ze zijn nu opgeroepen om Gods vergeving voor deze grote zonde te zoeken. * 69. Dit vers is gericht op het wegnemen van een grote misvatting dat was overwegend onder de polytheïsten. Deze misvatting is in feite een van de belangrijkste redenen die aanleiding mensen om anderen te associëren met God in Zijn goddelijkheid. Een van de meest hardnekkige fouten van de mens is dat hij God heeft ontworpen om te worden vergelijkbaar met die wereldlijke heersers die zich onder te dompelen in een leven van gemak en luxe in hun grote paleizen. Dergelijke leiders zijn doorgaans ver verwijderd van hun onderdanen. Voor alle doeleinden zijn ze veel verder dan de directe toegang van hun onderdanen. De enige manier voor hun onderdanen om hen te bereiken is door de auspiciën van hun favoriete hovelingen. En zelfs als een onderwerp slaagt in het overbrengen van zijn processtukken door middel van een hoveling, deze heersers zijn vaak te arrogant om direct te reageren op dergelijke memories. Dit is een aspect van de functie van een hoveling - om te communiceren met een heerser van de pleidooien van zijn onderdanen, en ook om te communiceren met de onderwerpen van de reactie van de heerser. Omdat God was vaak bedacht in het beeld van een dergelijke wereldlijke heersers veel mensen vielen ten prooi aan de valse overtuiging dat God is ver boven het bereik van de gewone mensen. Dit geloof verder te verspreiden, omdat veel slimme mensen vonden het heel rendabel om een ​​dergelijk idee propageren. Geen wonder dat veel mensen voelde dat God kon alleen worden benaderd door middel van krachtige tussenpersonen en bemiddelaars. De enige manier waarop een persoon het gebed kon God te komen en worden beantwoord door Hem was om hem te benaderen via een van de heilige mannen. Het was daarom noodzakelijk geacht om vet de palm van de religieuze functionarissen die zogenaamd genoot het voorrecht van het overbrengen van een man offers en gebeden naar de One op hoog. Deze misvatting gaf geboorte aan een pantheon van grote en kleine godheden en voorbidders die worden verondersteld te fungeren als tussenpersoon tussen de mens en God. Deze misvatting heeft aanleiding gegeven tot geïnstitutionaliseerde priesterschap, volgens welke geen ritueel, of het nu gaat om geboorte of overlijden, kan worden uitgevoerd zonder de actieve deelname van de priesters. Profeet Salih (vrede zij met hem) raakt aan de wortel van deze onwetende systeem en volledig vernielt haar intellectuele infrastructuur. Dit doet hij door het benadrukken van twee feiten: dat God is zeer dicht bij Zijn schepselen en dat Hij hun gebeden beantwoordt. Zo heeft hij weerlegt veel misvattingen over God: dat Hij ver weg, helemaal teruggetrokken uit de mens, en dat Hij geen antwoord op hun gebeden als ze om zich rechtstreeks tot Hem. God, zonder twijfel, is transcendent, en toch is hij zeer dicht bij elke persoon. Iedereen zal Hem vinden net buiten zichzelf. Iedereen kan fluisteren om Hem de diepste verlangens van zijn hart. Iedereen kan het adres zijn gebeden tot God, zowel in het openbaar en prive, door verbaal uiten die gebeden of het aanpakken van hen tot Hem zonder ook maar uitspreken van een enkel woord. Bovendien, God beantwoordt de gebeden van al Zijn schepselen direct. Het feit is dat Gods hof met al zijn majesteit ligt net om hoek van iedereen, zo dicht bij een de drempel, en altijd open voor iedereen. Hoe stom het is dus, voor mensen op zoek naar degenen voorbidders die zij denken dat zal hen helpen om tot God naderen, (Zie ook Naar Inzicht in de Qur'an, vol. I, al-Baqarah 2, n. 188.)قالوا يا صالح قد كنت فينا مرجوا قبل هذا أتنهانا أن نعبد ما يعبد آباؤنا وإننا لفي شك مما تدعونا إليه مريب) 11:62 ((11:62) Zij zeiden: "O Salih! Tot nu toe was een van degenen onder ons op wie we plaatsen grote verwachtingen. * 70 Nu wil je verbieden ons te aanbidden wat onze voorouders gewoon waren te aanbidden? * 71 Inderdaad zijn we in verontrustende twijfel over wat u belt ons op. * 72* 70 De mensen van Salih (vrede zij met hem) in het midden veel verwachtingen om hem heen. Op grond van zijn wijsheid, intelligentie, rijpheid, en waardige persoonlijkheid ze verwachten Salih stijgen tot grote hoogten. Ze geloofden ook dat hij niet alleen persoonlijke grootheid en welvaart te bereiken, maar zou ook zijn volk te helpen in hun poging om uit te blinken tegen andere stammen en volkeren op het gebied van wereldse voordelen. Had echter geen eerder Salih begonnen zijn volk te leren dat zij verplicht zijn uitsluitend aanbidden en de Ene Ware God te dienen en te betalen als gevolg aandacht aan het Hiernamaals dan werden ze helemaal ontgoocheld met hem. Het kan worden herinnerd dat de hachelijke situatie van de Mekkaanse ongelovigen was niet anders dan dat van de mensen van Salih (vrede zij met hem). De Mekkanen ook erkend dat Mohammed (vrede zij met hem) was een persoon van uitzonderlijke kwaliteiten. Ze waren ervan overtuigd dat hij zou uitgroeien tot een zeer succesvol koopman en dat zij ook profiteren van zijn handelsnaam, scherpzinnigheid. Maar toen vonden zij dat de Profeet (vrede zij met hem), in tegenstelling tot hun verwachtingen, begon hen uit te nodigen om te dienen en te aanbidden van de Ene Ware God. Hij begon ook te dringen (zoom aandacht te schenken aan het volgende leven en morele voortreffelijkheid te observeren. Ze waren direct teleurgesteld en werd helemaal wars van hem. Ze begon zelfs te ventileren te geven aan het idee dat de Profeet (vrede zij met hem), die zo lang had een volkomen normaal persoon was, werd nu in beslag genomen door een vreemde mentale ziekte. In hun ogen was het vanwege deze mentale ontsporing dat hij zijn eigen leven geruïneerd en ook gooiden koud water op de hoop en verwachtingen van zijn volk. * 71. Dit was de belangrijkste reden die de ongelovigen geavanceerde hun visie, de reden die ze aanboden voor de aanbidding van de goden waarin zij geloofden ondersteunen. De eenvoudige reden hiervoor was, zoals hier en elders vermeld in de Koran, dat hun voorouders had ook aanbeden hen! Dit brengt in scherp reliëf het fundamentele verschil tussen de achterliggende gedachte die door de islam en dat de aangeboden door jahiliyah. Salih (vrede zij met hem) heeft gezegd dat niemand anders dan God verdient het om aanbeden te worden. Hij betoogde dat, omdat God had de mens geschapen en had hen in staat stelde om zich te vestigen op aarde, zij daarom moet Hem te aanbidden. De ongelovigen antwoordde door te zeggen dat hun goden ook verdiend om aanbeden te worden, inderdaad had aanbeden door hun voorouders en dus konden ze niet zomaar verlaten ze . Met andere woorden, ze verkondigde hun betrokkenheid bij in de voetsporen van hun voorouders, zelfs als die voorouders had in totaal onwetend en dom.* 72. De Koran geeft niet aan de 'verontrustende twijfel' waaraan de ongelovigen werden onderworpen. De reden hiervoor is dat, hoewel ze allemaal hadden twijfels, de twijfel vermaakt door elk verschillend was. Het kan zelfs gezegd worden dat wanneer mensen wordt gevraagd om de waarheid te aanvaarden, al diegenen die geloven in een soort van leugens of de andere te voelen verstoord. De zelfgenoegzaam geloof dat ze hadden voordat ze kennis met de waarheid is gewoon verdwenen, en een 'verontrustende twijfel' sluipt bij en begint te ageren hen. Hoewel elk van hen kan anders voelen dit, een bedrag van onrust is toch voor alle ongelovigen.Voordat de ongelovigen werden uitgenodigd om de waarheid, kunnen zij nooit de behoefte gevoeld om kritisch te onderzoeken hun positie. Maar na de oproep om de waarheid is gemaakt zo'n houding niet meer kan aanhouden. Dit is zo omdat de scherpe kritiek van jahiliyah gemaakt door de profeet van de dag samen met zijn zwaarwegende argumenten ter onderbouwing van zijn leer is gebonden aan zijn effect hebben. Bovendien zijn verheven moraal, zijn vastberadenheid, zijn verdraagzaamheid, zijn genade en waardigheid, zijn eenvoudig en eerlijk wegen, en zijn wijsheid en scherpzinnigheid scheppen een zeker respect voor hem, zelfs onder zijn trouwste vijanden. Niet alleen dat, maar de betrokkenen kan het niet helpen, maar merkt dat de beste elementen in de samenleving van de dag voortdurend worden aangetrokken door de oproep van de waarheid. Zij hebben ook constateren dat als gevolg van het omarmen van de waarheid het leven van deze mensen merkbaar worden omgezet. Bij elkaar genomen, al deze factoren schudden de hoofden van degenen die willen vasthouden aan en zelfs bevorderen van de oude jahiliyah zelfs nadat de waarheid bekend is gemaakt voor hen.قال يا قوم أرأيتم إن كنت على بينة من ربي وآتاني منه رحمة فمن ينصرني من الله إن عصيته فما تزيدونني غير تخسير) 11:63 ((11:63) Salih zei: 'Mijn volk! Wat denk je? Als ik had een duidelijk bewijs van mijn Heer, en toen hij ook geschonken Zijn genade over mij, wie zal mij verlossen van de straf van Allah, als ik nog ongehoorzaam Hem? U kunt alleen mij te verliezen nog meer. * 73* 73. Profeet Salih (vrede zij met hem) maakt duidelijk aan zijn volk dat als hij naar de adviezen die zij boden hem te volgen, het vrijwel zou leiden tot zijn ondergang. Waren Salih (vrede zij met hem) te handelen in strijd met zijn geweten en in tegenstelling tot de kennis en begeleiding doorschemeren die hem door God, hij verschuldigd zou zijn aan straf van God, en zijn mensen hulpeloos zijn in hun pogingen om hem te redden van die straf. Bovendien, Salih (vrede zij met hem) was niet een gewone persoon, maar een profeet. Dat maakte zijn leegstand in de ogen van God nog meer graf. Want zou God hem naar taak op grond van het feit dat, hoewel hij was bezwaard met de plicht om zijn volk rechtstreeks naar de juiste manier, hij bewust had hen geleid tot een fout.ويا قوم هذه ناقة الله لكم آية فذروها تأكل في أرض الله ولا تمسوها بسوء فيأخذكم عذاب قريب) 11:64 ((11:64) Mijn volk! Deze kamelin van Allah is een teken voor je. Dus laat haar weiland op de aarde van Allah, en doe haar geen pijn of anders een straf - die in de buurt is met de hand moet inhalen u '.
فعقروها فقال تمتعوا في داركم ثلاثة أيام ذلك وعد غير مكذوب) 11:65 ((11:65) Maar ze geslacht haar. Daarop Salih waarschuwde hen: 'Geniet van uzelf in uw huizen voor een maximum van drie dagen. Dit is een belofte die niet geloochend kan worden. "
فلما جاء أمرنا نجينا صالحا والذين آمنوا معه برحمة منا ومن خزي يومئذ إن ربك هو القوي العزيز) 11:66 ((11:66) En toen Ons gebod kwam, redden Wij Salih en degenen die zijn geloof gedeeld door Onze speciale genade, uit de schande van die dag. * 74 Waarlijk, uw Heer is All-Sterk, Almachtig.* 74. De volkse tradities van het Sinaï schiereiland aan te geven dat wanneer er een zware bestraffing van de Samoed getroffen, Salih (vrede zij met hem) gemigreerd naar Sinaï. Vandaar dat, dicht bij de berg van Mozes is er een heuvel heet Nabi Salih. Deze tradities maken een geloven dat het hier is dat de Profeet Salih (vrede zij met hem) woonde.وأخذ الذين ظلموا الصيحة فأصبحوا في ديارهم جاثمين) 11:67 ((11:67) En de Blast achterhaalde degenen die gewoon kwaad te doen, en dan lagen ze levenloos in hun huizen
كأن لم يغنوا فيها ألا إن ثمود كفروا ربهم ألا بعدا لثمود) 11:68 ((11:68) alsof ze er nooit gewoond tevoren. O, waarlijk de Samoed ontzegd hun Heer! Oh, waren de Thamoed vernietigd.



En zie! uw Heer, Hij is inderdaad de Almachtige, de Genadevolle. (140) (de stam van) Samoed verloochende de boodschappers (van Allah) (141) Toen hun broeder Salih zeide tot hen: Zult gij niet weren (het kwade)? (142) Lo! Ik ben een trouwe boodschapper tot u, (143) Dus hou je vreest Allah en gehoorzaamt mij. (144) En ik vraag van u geen beloning voor, mijn loon is het slechts bij de Heer der Werelden. (145) Zult gij met rust worden gelaten in wat hier is voor ons, (146) In tuinen en bronnen. (147) en bewerkte velden en de zware mantel palmbomen, (148) Hoewel gij houwen uit woningen in de bergen, die vaardig? (149) Daarom vreest Allah en gehoorzaamt mij, (150) En gehoorzaamt niet het bevel van de verloren zoon, (151) Wie zich corruptie in de aarde, en hervorming niet. (152) Zij zeiden: Gij zijt maar een van de betoverde, (153) Gij zijt maar een sterveling zoals wij. Dus neem sommige token als gij waarachtig zijt. (154) Hij zei: (Zie) deze kameel. Zij heeft het recht om te drinken (bij de bron), en gij hebt het recht om te drinken, (ieder) op een vastgestelde dag. (155) en raak haar niet met zieke opdat er komen op u de straf van een grote Dag. (156) Maar zij verlamden haar, en toen waren boeteling. (157) Dus de straf kwam op hen. Lo! hierin is inderdaad een teken maar de meesten van hen zijn geen gelovigen. (158) En zie! uw Heer! Hij is inderdaad de Almachtige, de Genadevolle. (159)
Surah Al-Sjoaraa - vers 140-159


كذبت ثمود المرسلين) 26:141 ((26:141) Samoed verloochenden de boodschappers. * 95* 95 Ter vergelijking, zie Al-A'raf: 73-79, Hud: 61-68, AI-Hijr: 80-84, Bani Isra'il 59, en voor meer details, zie An-Naml. 45-53, Az-Zaari'jaat: 43-45, AI-Qamar: 23-31, AI-Haqqah: 4-5, Al-Fajr: 9, en Ash-Shams: 11. _Thamud Aan de macht en glorie na de vernietiging van 'Ad en zoveel vooruitgang in de beschaving betreft, is zij in de voetsporen van hun voorgangers. In hun geval ook de levensstandaard ging op de stijgende hoger en hoger en de normen van de mensheid blijven dalen lager en lager, het lijden een verslechtering na de andere. Aan de ene kant zijn ze grote gebouwen gebouwd op de vlakten en gehouwen prachtige huizen uit de heuvels, zoals die in de grotten van Ellora en Ajanta in India, en aan de andere kant, werden ze verslaafd aan afgoderij en het land was gevuld met tirannie en onderdrukking. De ergste mannen werden leiders en heersers in het land. Als zodanig, profeet Salih de boodschap van Waarheid alleen een beroep op de zwakke mensen die behoren tot de lagere sociale lagen en de mensen van de hogere klassen weigerden te geloven in hem.إذ قال لهم أخوهم صالح ألا تتقون) 26:142 ((26:142) Denk aan de tijd dat hun broeder Salih zei tegen hen: 'Wees niet bang je?
إني لكم رسول أمين) 26:143 ((26:143) Ik ben een boodschapper voor u waard volledig vertrouwen * 96:* 96 Volgens de Koran, de mensen van de profeet Salih zelf toegegeven dat hij een man van grote integriteit en buitengewone kaliber: "Zij zeiden:" O, Salih, tot nu toe je was zo iemand onder ons van wie we hadden grote de verwachtingen. " (Hud: 62)فاتقوا الله وأطيعون) 26:144 ((26:144) zo vreest Allah en gehoorzaamt me.
وما أسألكم عليه من أجر إن أجري إلا على رب العالمين) 26:145 ((26:145) Ik vraag niet van u geen beloning voor deze taak, want mijn loon is bij de Heer der werelden.
أتتركون في ما هاهنا آمنين) 26:146 ((26:146) Gaat u nog in veiligheid te midden van alles wat er om je heen hier? * 97 -* 97 hoed is, "Vindt u dat uw leven van verwennerij en plezier eeuwig is, en je zult nooit worden gevraagd om rekening te houden voor Allah's gunsten voor u en voor uw eigen misdaden?"في جنات وعيون) 26:147 ((26:147) in de tuinen en het water-bronnen?
وزروع ونخل طلعها هضيم) 26:148 ((26:148) in de korenvelden en de datum-bossen beladen met sappige fruit? * 98* 98 Hadim. zware trossen rijpe, sappige en zachte date-palm fruit opknoping van bomen -وتنحتون من الجبال بيوتا فارهين) 26:149 ((26:149) Je trots carve out woningen in de heuvels. * 99* 99 Net als het meest opvallende kenmerk van de 'Ad beschaving was dat ze grote gebouwen gebouwd met een hoge pilaren, zodat het meest opvallende kenmerk van de beschaving _Thamud waarvoor ze bekend waren onder de oude volken was dat ze uitgehouwen woningen in de heuvels . Dat is de reden waarom in soera Fajr, de 'Ad zijn aangeduid als "(mensen) van de illars", en de _Thamud als "degenen die de rotsen gehouwen in de vallei". Deze mensen bouwde ook burchten op de vlakte, het doel en voorwerp van dat niets, maar vertoon van rijkdom en macht en architectonische vaardigheden als er geen echte noodzaak voor hen. Deze zijn, in feite, de wegen van de perverse mensen: doe de armen onder hen niet de juiste schuilplaatsen, en de rijke leden niet alleen over voldoende goede woningen, maar boven de mensen die ze brengen monumenten voor uiterlijk vertoon en weer te geven. Sommige van deze Thamudic werken bestaan ​​zelfs vandaag de dag, die ik heb gezien in december 1959. (Zie foto's. Deze plaats is gelegen tussen AI-Madinah en Tabuk, een paar mijl ten noorden van Al-'Ula (Wad-il-Qura van de tijd van de Heilige Profeet) in Hejaz. De lokale bewoners noemen het AI-Hijr en Mada'in Salih zelfs vandaag de dag. AI-'Ula is nog steeds een groene en vruchtbare vallei rijk aan waterbronnen en tuinen, maar AI-Hijr lijkt een verlaten plek. Het heeft dunne bevolking, weinig groen en een paar putten waarvan een wordt gezegd dat het een waar profeet Salih shecamel wordt gebruikt om water te drinken zijn. Deze goed is nu droog en ligt in een verlaten militaire post van de tijd van de Turken. Als we dit gebied ingevoerd en benaderd AI-'Ula, vonden we heuvels die leek te zijn gebroken in stukken van boven naar beneden als door een hevige aardbeving. (zie foto's op de tegenoverliggende pagina's). zagen we een zelfde soort heuvels, tijdens de reis naar het oosten, van de AI-`Ula te Khaibar, voor ongeveer 50 mijl, en naar het noorden in Jordanië, voor ongeveer 30 tot 40 mijl. Dit wijst erop dat een gebied, dat zich uitstrekt meer dan 300 tot 400 mijl in lengte en 100 mijl in de breedte, was verwoest door de verschrikkelijke aardbeving. Een aantal van de de _Thamudic soort monumenten die we zagen bij AI-Hijr werden ook gevonden op Midian langs de Golf van 'Aqabah en bij Petra in Jordanië. Bij Petra speciaal de Thamudic en de Nabateeërs werken staan ​​naast elkaar, en hun stijlen en architectonische ontwerpen zijn zo verschillend dat iedereen die onderzoekt ze zullen merken dat ze niet zijn gebouwd in de dezelfde leeftijd noch door hetzelfde land. (Zie foto's voor het contrast). Doughty, de Britse oriëntalist, in zijn poging om de koran als valse bewijzen, heeft beweerd dat de werken te vinden op Al-HIijr waren niet gebeeldhouwd door Samoed, maar door de Nabataeans.I ben van mening dat de kunst van het beeldhouwwerk huizen uit de rotsen begonnen met de _Thamud, en duizenden jaren later, in de tweede en eerste eeuw voor Christus, was het aanzienlijk ontwikkeld door de Nabateeërs en het bereikte perfectie in de werken van de grotten van Ellora, die werden uitgehouwen ongeveer 700 jaar na de Petra.فاتقوا الله وأطيعون) 26:150 ((26:150) vreest Allah en gehoorzaamt mij,
ولا تطيعوا أمر المسرفين) 26:151 ((26:151) en volgen niet de overtreders
الذين يفسدون في الأرض ولا يصلحون) 26:152 ((26:152), die verspreid onheil in het land en de hervorming van niets. "* 100* 100 Dat wil zeggen, "Je moet opgeven gehoorzaamheid aan uw leiders, gidsen en heersers onder wiens leiding je volgt een slechte manier van leven Deze mensen hebben overtreden alle grenzen van de moraal:. Zij kunnen niet tot een hervorming en zij zullen corrupte elke systeem van leven die zij vaststellen: De enige manier om je naar het succes en welzijn is dat je moet vrezen van God te prenten, geven gehoorzaamheid aan de misleidt en gehoorzaamt mij, want ik ben de Boodschapper van God: je bent volledig bewust van mijn honesty en integriteit: Ik heb geen persoonlijk belang en het motief voor het uitvoeren van het werk van de hervorming "Dit was in het kort het manifest, die profeet Salih presenteerde voor zijn volk:. bevatte niet alleen de religieuze boodschap, maar uitnodiging tot culturele, morele en politieke revolutie en .قالوا إنما أنت من المسحرين) 26:153 ((26:153) Zij antwoordde: "Je bent alleen een betoverend persoon: * 101* 101 "Enchanted persoon": Mad en krankzinnige persoon die verloren heeft denkvermogen. Volgens de oude opvattingen, waanzin werd hetzij als gevolg van de invloed van een djinn of magie. Daarom is een gek iemand ofwel was Majnun (een onder de invloed van een djinn) of een betoverd door magie genoemd.ما أنت إلا بشر مثلنا فأت بآية إن كنت من الصادقين) 26:154 ((26:154) "je bent niet meer dan een mens als wij:. Voortbrengen een teken, als gij de waarheid spreekt" * 102* 102 Dat wil zeggen, "We kunnen niet geloven dat je een boodschapper van God zijn, omdat je bent net als wij en wij zien geen onderscheid in u echter., Als je echt in je beweren dat God heeft u als Zijn boodschapper benoemd, moet u presenteren zo'n duidelijke wonder als moet ons doen geloven dat je echt zijn verzonden door de Schepper en Meester van het universum.قال هذه ناقة لها شرب ولكم شرب يوم معلوم) 26:155 ((26:155) Salih. zei: "Hier is een kamelin. * 103 Op een dag zal zijn voor haar om te drinken, en op een dag voor jullie allemaal om water te nemen. * 104* 103 Uit de context blijkt dat het niet om een ​​gewone zij-kameel, maar het was gebracht in een bovennatuurlijke manier, omdat het werd gepresenteerd als antwoord op de vraag naar een wonder. Profeet Salih.

















ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق