Powered By Blogger

الثلاثاء، 13 ديسمبر 2011

Dan 1400 jaar geleden, heeft God verboden alcohol, en dat de moderne wetenschap ondersteund + video - hollan

















In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle



O gij die gelooft! Sterke drank en kansspelen en afgoden en toverpijlen zijn niet anders dan gruwelen, door Satan gewrocht. Laat het weg, opdat gij moogt slagen. (90) Satan tracht alleen maar te werpen onder u vijandschap en haat door middel van sterke drank en kansspelen, en om u van gedenken van Allah en van (zijn) aanbidding. Zult gij dan gedaan hebben? (91) gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper en pas op! Maar indien gij u afwendt, weet dan, dat het de plicht van Onze boodschapper is slechts duidelijke verkondiging (der boodschap).
(92)Surah Al-Maeda - vers 90-92





يا أيها الذين آمنوا إنما الخمر والميسر والأنصاب والأزلام رجس من عمل الشيطان فاجتنبوه لعلكم تفلحون) 5:90 ((5:90) gelovigen! Bedwelmende middelen, kansspelen, afgodische offers op altaren, en toverpijlen * 108 zijn alle gruwelen, het handwerk van Satan. Dus weer helemaal weg van dat je kan bereiken om echt succes. * 109* 108.For 'altaren' en waarzeggerij door middel van pijlen te zien nn. 12 en 14 hierboven. Voor de kansspelen te zien n. 14 hierboven. Terwijl de waarzeggerij met pijl-shooting in wezen vormt een kansspel is er toch een zeker verschil tussen de twee, aangezien divinatie door de pijl-schieten, naast het feit dat een kansspel, is ook besmet met de polytheïstische geloof en bijgeloof. Als voor de kansspelen, is deze uitdrukking van toepassing op die spellen en handelingen, waarin toevallige factoren worden beschouwd als de criteria voor de acquisitie, fortuin maken en de verdeling van de goederen en eigendommen. * 109. In dit vers vier dingen zijn categorisch verboden: (1) bedwelmende middelen, (2) kansspelen, (3) plaatsen gewijd voor het aanbidden van iemand anders naast God, en de altaren voor zowel offers of aanbiedingen in de naam van anderen dan God; en (4) polytheïstische divinatie door de pijl-schieten. De laatste drie items zijn reeds uitgelegd. (Zie Naar Inzicht in de Koran, vol I, Surah 2:. 219, n. 235 en Surah 5: 3, n. 14). Twee bevelen was al geopenbaard betreffende het verbod van bedwelmende middelen (zie Surahs 2: 219 en 4: 43). Voor de openbaring van de laatste bevel, had de Profeet (vrede zij met hem) waarschuwde de mensen dat sterke drank zeer onwelgevallig waren aan God. Zinspelen op de mogelijkheid van hun wezen verboden, adviseerde hij mensen tot verkoop van sterke drank als ze gehad. Even later op de huidige vers werd geopenbaard en de Profeet (vrede zij met hem), dan verkondigde dat degenen die bedwelmende middelen niet moeten consumeren, noch ze te verkopen, maar eerder vernietigen. Bedwelmende dranken werden gegoten in de straten van Madina. Op de vraag of deze drank zou kunnen worden aangeboden aan de Joden als een geschenk van de Profeet (vrede zij met hem) antwoordde ontkennend en zei: '. Hij die heeft verboden is het ook nodig niet te worden weggegeven als een geschenk' Sommige mensen vroeg of het was toegestaan ​​om azijn te maken van deze drank. De Profeet (vrede zij met hem) vertelde hen niet te doen, maar om weg te gooien in plaats daarvan. Een andere persoon vraagt ​​met aandrang het al dan niet een bedwelmend middel kan worden gebruikt als medicijn. De Profeet (vrede zij met hem) antwoordde dat verre van een remedie voor elke kwaal was op zichzelf een ziekte. Anderen zochten toestemming om te consumeren alcoholische dranken op het middel dat ze leefden in een zeer koude streek en moest heel hard werken, en dat de mensen van die regio gewoonlijk bedwelmende dronk tot uitputting en kou te bestrijden. De Profeet (vrede zij met hem) vroeg wanneer de drank betrokken hebben veroorzaakt intoxicatie. Op wordt verteld dat het deed, zei hij dat ze moeten onthouden van het. Zij wezen erop dat de mensen in hun streek niet zouden accepteren, waarop de Profeet (vrede zij met hem) antwoordde dat zij ze moet vechten. Het is gemeld door 'Abd Allah ibn' Umar dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: "God heeft chamr (wijn) en hem die het drinkt vervloekt, hem die het biedt aan anderen en degene die koopt of verkoopt, hem die knijpt (de druiven) in wijn en hem, die veroorzaakt anderen te knijpen druiven (om wijn van te maken), hij die de controle heeft en hem aan wie het wordt uitgevoerd. ' (Zie Ahmad b. Hanbal, Musnad, vol 2, p. 97; vol 1, p. 316;... Abu Da'ud, 'Ashribah', 2 - Ed) Volgens een andere overlevering van de Profeet (vrede zij met hem ) geïnstrueerd niet te eten aan de tafel waar de bedwelmende dranken werden genomen. In het begin van de Profeet (vrede zij met hem), zelfs verbood het gebruik van schepen, waarin alcoholhoudende drank of was gemaakt en geserveerd. Later, toen het verbod op drank volledig werd waargenomen van de Profeet (vrede zij met hem) trok het verbod met betrekking tot het gebruik van deze schepen. (Zie Abu Da'ud, 'At'imah', 18; Tirmidhi, 'Adab', 43; Darimi, 'Ashribah', 15; Ahmad b. Hanbal, Musnad, vol 1, blz. 20,.. Vol 3, p. 339 - Ed) Hoewel het woord chamr in het Arabisch betekent letterlijk 'het drankje gemaakt van druiven', het was ook figuurlijk gebruikt voor bedwelmende drank gemaakt van tarwe, gerst, rozijnen, dadels en honing.. De Profeet (vrede zij met hem) die wordt toegepast het verbod van wijn aan alle bedwelmende middelen. In dit verband vinden we categorische uitspraken van de Profeet (vrede zij met hem), belichaamd in de traditie: 'Elk bedwelmend middel is chamr, en elke bedwelmend middel is verboden. " 'Elke drank die dronkenschap veroorzaakt is verboden. " 'Ik verbied alles wat bedwelmt. " In een vrijdag preek 'Umar gedefinieerd chamr op de volgende manier:' Wat houd neemt van de geest is chamr '. (Zie Bukhari, 'Wudu ", 71"; Maghazi', 60 ', Ashribah', 4,10, 'Adab', 8, 'Ahkam', 22; moslim, 'Ashribah', 67-9; Abu Da'ud , 'Ashribah', 5, 71, Ibn Majah, 'Ashribah', 9, 13, 14, Darimi, 'Ashribah', 8, 9; Moewatta ',' Dahaya ', 8, Ahmad b. Hanbal, Musnad, vol. 1, p. 274, 289, 350, vol 2, p. 16, 158, 171, 185, 429, 501;. vol 3, blz. 63, 66, 112, 119, 361,.. vol 4, pp .. 41, 416, vol 6, p. 36, 71, 72, 97, 131, 190 en 226 - Ed) De Profeet (vrede zij met hem) ook verkondigd het volgende principe: 'Als iets dronkenschap veroorzaakt bij gebruik in grote hoeveelheid, zelfs een kleine hoeveelheid is het verboden. ' 'Als een grote hoeveelheid van iets dronkenschap veroorzaakt, zelfs drinken een palmful ervan is verboden. " (Zie Abu Da'ud, 'Ashribah', 5, Ibn Majah, 'Ashribah', 10; Ahmad b. Hanbal, Musnad, vol 2, p. 167, 179 en vol 3, p. 343 - Ed...) In de tijd van de Profeet (vrede zij met hem) geen specifieke straf was vastgelegd om te drinken. Een persoon betrapt dronken zou zijn geslagen met schoenen, vuisten en zweep gemaakt van gedraaide doek en palm sticks. Het maximum aantal wimpers die elke boosdoener werd onderworpen was veertig. In de tijd van Aboe Bakr de straf bleef veertig zweepslagen. In de tijd van 'Oemar de straf in eerste instantie bleef veertig zweepslagen ook, maar toen hij zag mensen volharden in het drinkwater hij vast de straf op tachtig zweepslagen na raadpleging van de metgezellen. Dit werd beschouwd als de voorgeschreven wettelijke straf voor het drinken van door Malik en Aboe Hanifah, en zelfs door Shafi'i volgens een traditie. Maar Ahmad b. Hanbal, en, volgens een variant traditie, Shafi'i , beschouwd als de straf te bestaan ​​uit veertig zweepslagen, en 'Ali is naar verluidt de voorkeur hebben gegeven dit advies.Volgens de islamitische wet, is het de dure plicht van een islamitische regering om dit verbod af te dwingen. In de tijd van 'Oemar de winkel van een lid van de Thaqif stam, door de naam van Ruwayshid, werd in brand gestoken omdat hij gedragen op de verkoop van drank. Bij een andere gelegenheid een hele gehucht werd in brand gestoken omdat het een centrum van de illegale handel in drank.إنما يريد الشيطان أن يوقع بينكم العداوة والبغضاء في الخمر والميسر ويصدكم عن ذكر الله وعن الصلاة فهل أنتم منتهون) 5:91 ((5:91) Door bedwelmende middelen en kansspelen Satan wil alleen maar vijandschap en haat tussen u, en u afwenden van het gedenken van Allah en van het gebed. Zult u dan ophouden?

وأطيعوا الله وأطيعوا الرسول واحذروا فإن توليتم فاعلموا أنما على رسولنا البلاغ المبين) 5:92 ((5:92) gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper, en pas op. Maar als je afwenden, dan is algemeen bekend dat Onze boodschapper alleen moest de boodschap duidelijk te leveren.















ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق