Powered By Blogger

الأحد، 26 فبراير 2012

David, vrede zij met hem - Dutch-


Is David, de Esha zijn, het zijn van Owaid, zijn van voorbijgaande aard, het zijn van Zalm, het zijn van Nachson, het zijn van Auanazb, zijn van de toss, het zijn van Chesron, het zijn van Perez, het zijn van Juda, zoon van Jacob, het zijn van Isaac, de zoon van Ibrahim al-Khalil Abdullah en Zijn Profeet, en zijn opvolger in het land van Jeruzalem.


David was een korte vrede zij met hem, blauwe ogen, weinig haar, een rein hart en puur. Op voorwaarde dat het doden van Goliath, en werd gedood door hem net als de pionnen op het Paleis van salie of Marj bijna nul, hield van de kinderen van Israël, en aan hem en aan een historisch pand te graven Voor hen was een orde van Taloot van wat Werd de koning was en naar David, vrede zij met hem, en God bracht hem tot de koning en de profetie van het goede in deze wereld en het Hiernamaals, en de koning was om in de stam, en in de laatste profeet, David VerzameldDeze samen in.



كما قال تعالى {وقتل داود جالوت وآتاه الله الملك والحكمة وعلمه مما يشاء ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الأرض ولكن الله ذو فضل على العالمين}



niet voor de oprichting van koningen, heersers over de mensen, sterke mensen eten de zwakkeren onder hen, en dat wordt vermeld in sommige rapporten:
Sultan onder God in het land.



(2:251) Bijgevolg, door de genade van Allah, Ze gerouteerd de ongelovigen, en David doodde Goliath, en Allah gaf hem het koningschap en de wijsheid en andere dingen leerde hem alles wat Hij wilde. En als Allah niet was af te weren een groep mensen met behulp van anderen, de aarde * 273 zou zijn gevuld met chaos. * 274 Maar Allah er een heleboel mogelijkheden om de wereld (en dus Weert chaos in This Way).
* 273. David was toen in de eerste jaren van zijn jeugd. Toevallig kwam ik bij het leger van Saul Net toen de machtige kampioen van de Filistijnse leger het Israëlitische leger Challenged MOEST te bestrijden. Geen van de Israëlieten had de moed om de uitdaging aan. Bij het zien van dit, nam David op Goliath in een duel en doodde hem. Vanaf dat moment kon David niets verkeerd doen in de ogen van de Israëlieten. Saul gaf hem de hand van de dochter in het huwelijk historische en uiteindelijk werd ik de heerser van de Israëlieten. (Zie voor meer informatie 1 Samuël, hoofdstukken 17 en I8.) * 274. Dit verkondigt het beginsel dat God behandelt de volken als een deel van de Goddelijke regels die de hele wereld. Ik Hiermee naties te bereiken zijn verschillende kracht en sterkte binnen de VN bepaalde grenzen. Maar wanneer Elk land begint om onrecht te begaan en redelijke grenzen te overschrijden. God brengt weer een ander volk als tegengewicht, Waren de heerschappij van een natie of partij te verduren tot in eeuwigheid, en de STI de capaciteit tot het plegen van zijn verleend voor altijd misstanden, zou God's aarde Word vol corruptie en slechtheid.



Al-Baqarah - vers 251



وقال تعالى {ولقد آتينا داود منا فضلا يا جبال أوبي معه والطير وألنا له الحديد * أن اعمل سابغات وقدر في السرد واعملوا صالحا إني بما تعملون بصير}



ولقد آتينا داوود منا فضلا يا جبال أوبي معه والطير وألنا له الحديد) 34:10 (



(34:10) Wij bewezen inderdaad gunst David. * 14 (Wij bevolen): "O bergen, zingt Gods lof met hem" (en wij ook commando) de vogels. * 15 We verzacht het ijzer voor hem, (zeggende):
* 14 Dit is een toespeling op de talloze Gunsten met hadden die Allah zegende de profeet David. Ik was een gewone jonge man van de stam van Juda, wonende te Bethlehem. In een campagne tegen de Filistijnen doodde de reus Goliath I, de grote vijand van Israël, en opeens ben ik opgegroeid in achting van de Israëlieten. Begon met deze historische gebeurtenis leidt tot bekendheid, zozeer zelfs dat na de dood van Saul Hij werd voor het eerst koning van Juda, verkozen in Hebron (model AI-Khalid, en dan een paar jaar later werd hij koning over de stammen van Israël AII . I Took Jeruzalem en maakte het de hoofdstad van het koninkrijk van Israël. Het was onder de historische leiderschap voor de eerste keer dat in de geschiedenis een door God aanbidden van koninkrijk werd opgericht, wiens grenzen uitgebreid van de Golf van `Aqabah aan de westelijke oever van de rivier de Eufraat. Naast deze Gunsten, Hij werd opgeluisterd met de Goddelijke weitere premies in de vorm van kennis en wijsheid, en de kwaliteiten van rechtvaardigheid en genade en toewijding aan de waarheid. (Voor meer informatie, zie EN 273 van Al-Baqarah en EN 7. van Bani Israil) * 15 Voor deze verwijzen wij u naar AI-Anbiya ': 79 en EN 71 daarvan.



أن اعمل سابغات وقدر في السرد واعملوا صالحا إني بما تعملون بصير) 34:11 (



(34:11) "Fashion maliënkolders en meten hun banden met zorg * 16 en handelen rechtvaardig. Ik kijk naar meer dan wat je ook doet. "
Soera 34. Saba zijn 10, 11



* 16 Voor Dit leest u aub ook AI-Anbiya ': 80 en EN 72.



وقال تعالى: {... وسخرنا مع داود الجبال يسبحن والطير وكنا فاعلين * وعلمناه صنعة لبوس لكم لتحصنكم من بأسكم فهل أنتم شاكرون}



ففهمناها سليمان وكلا آتينا حكما وعلما وسخرنا مع داوود الجبال يسبحن والطير وكنا فاعلين) 21:79 (



(21:79) In die tijd hebben we geleid naar de juiste beslissing Salomo, al hadden we geschonken wijsheid en kennis hen beiden. * 70

* 70 Er is geen vermelding van deze gebeurtenis in de Bijbel, noch in de Joodse literatuur. Volgens de islamitische commentatoren, It Happened als volgt: De geiten van een persoon aangegaan op het gebied van een andere persoon 's nachts. De laatste Gebracht aan historische klacht profeet David die besloten dat de geiten afgedwaald moet worden gegeven aan de eigenaar van het veld. Profeet Salomo, verschilt echter meende met dit dat en de geiten Moet met de eigenaar van het gebied blijft aan de tijd dat de voormalige bewerkt en voorbereid het veld als voorheen. Met betrekking tot deze Allah zegt: "We leidde Salomo om de juiste beslissing." Ten aanzien van de juridische kant van de zaak kunnen we niet met zekerheid zeggen wat is de islamitische wet in een dergelijk geval ook is er geen traditie van de Heilige Profeet te leggen of te ondersteunen. Dat is de reden waarom de juristen verschilden over moet hebben. Er moet echter worden opgemerkt dat in deze context, het incident aangehaald om aan te tonen is dat na al de Profeten waren mensen ondanks hun Godgiven krachten en vaardigheden. In dit geval profeet David blijk gegeven van een inschattingsfout Omdat hij niet werd geleid door de Profeet Solomon AIIah als was, hoewel Beiden waren Profeten. In de volgende passage de prachtige bevoegdheden van beide zijn genoemd Dat ze om te laten zien door God gegeven en niet iedereen die slang een god. Overigens hebben we schuim te weten dat als dit gezien twee rechters geven beslissingen anders aan een en dezelfde zaak, zowel van hen zal worden beschouwd als rechtvaardige, maar de beslissing van slechts een van hen zal zijn de juiste, op voorwaarde dat beide naar behoren gekwalificeerd Dat om te zitten in oordeel over de zaak. De Heilige Profeet heeft hetzelfde principe werd nog uitgebreid. In een traditie van Bukhari, is dat ik Overgeleverd door 'Amar bin' gereed te hebben gezegd: "Als een rechter het beste kan tot zeer historische komen tot de juiste beslissing te nemen, krijg ik dan een dubbele beloning in geval van een juist oordeel en een beloning als historisch oordeel is verkeerd. " Volgens een andere overlevering, reeds door Ibn Majah en Abu Da'ud, op gezag van Buraidah, is naar verluidt Ik zei: "De rechters zijn van drie soorten en slechts een van hen zal naar het paradijs gaan: degene die herkent de Waarheid en volgens het besluit. Aan de andere kant, degene die herkent de waarheid, maar tegen het historische besluit heeft genomen, zal naar de hel gaan, en ook ik, die zit in het arrest over een zaak zonder dat de Necesario kennis (en competenties). "


وعلمناه صنعة لبوس لكم لتحصنكم من بأسكم فهل أنتم شاكرون) 21:80 (



(21:80) We had onderworpen de bergen naar David en de vogels zich die met hem in onze lof: * 71 voorzeker, Wij hebben Had dit alles gedaan. En Wij leerden hem ten behoeve van de wapensmid van uw vaartuig, zodat U kunt uzelf beschermen van elkaars Geweld. * 72 ben je dan, dankbaar? * 73
* 71 Uit de formulering van de tekst, is het duidelijk dat "de bergen en de vogels" niet werden onderworpen aan de Profeet David, maar met hem was verbonden met het verheerlijken van AIIah. Dit wordt ondersteund door XXXVIII ook: I9: "We had onderworpen de bergen door Onze Conmmand, zodat zij geprezen ons met hem (David) in de ochtend en 's avonds, en de vogels ook, die samen verzameld en herhaalde Onze lof met hem". En, volgens XXXIV: 10: "Wij bevolen de bergen aan Onze lof herhalen met Hem en ook de vogels om hetzelfde te doen." We zijn van de evaluatie dat het dit betekent: "Als profeet David lofzangen van Allah en glorie zong , rijk aan historische en zoete stem, de bergen weerklonk terug melodieën en de vogels historische Verzameld om hem heen en de hele scene Werd charmant. " Onze interpretatie wordt ondersteund door deze traditie: "Een keer, toen naar Abu Musa Ash` ari, die had een heel lieve stem, het reciteren van de Heilige Koran Hazrat WAS, de Heilige Profeet, die voorbijging, stond en luisterde naar hem voor een lange . tijd Toen ik de overweging af, de Heilige Profeet opmerkte: 'Deze is verleend aan de mens Gedeelte van de melodie van David'. "
* 72 Volgens XXXIV: 10-11, Het was als volgt: ".... En Wij maakten het ijzer week voor hem (en beval hem): 'Maak maliënkolders volledig in alle opzichten, en goed te regelen van de platen. ... '". Dit toont aan dat Allah profeet David was een expert in het gebruik van ijzer, en zijn vooral leerde hem de kunst van een amourer voor defensiedoeleinden. Dit feit wordt bevestigd door archeologische en historische onderzoeken, want volgens deze het ijzer-leeftijd in de wereld begonnen Tussen 1200 en 1000 voor Christus, en ik Dat was precies de periode van de profeet David. Op de Hettieten in Syrië Tirst en Klein-Azië, die bloeide tussen 2000 en 1200 voor Christus, ontdekte een methode voor het smelten en gieten ijzer, Maar Zij bewaakten het als een streng geheim van de wereld, en het niet kon worden gebracht gemeenschappelijk gebruik. Later op de Filistijnen kwamen om te weten ervan, maar ook zij bewaakt het als een geheim. De onophoudelijke nederlagen geleden door de Israëlieten in de handen van de Hittieten en de Filistijnen voor koning Saul, waren vooral te wijten aan het gebruik van wagens van ijzer in hun oorlogen door deze laatste. (Jozua 17:16, Richteren, 1: 19, 4: 2-3). In 1020 voor Christus toen Saul werd heerser over de Israëlieten op bevel van God, heb ik onderwierp de Kanaänieten en heroverde de meeste van Palestina. Na hem profeet David (1004-965 voor Christus) niet alleen de heel Palestina ingelijfd en Jordanië om de Israëlische koninkrijk, maar een groot deel van Syrië ook.Ik was dit de tijd dat het geheim van het maken van armor worden bewaakt door de Hittieten en de Filistijnen, werd bekend en goedkopere artikelen van dagelijks gebruik te worden gemaakt begon. De recente archeologische opgravingen in Edom, in het zuiden van Palestina, dat rijk is aan ijzererts, Zijn aan het licht gebracht ovens voor het smelten en gieten ijzer. De oven opgegraven in de buurt van Ezeon Geber, een haven aan de Golf van Aqaba `, in de tijd van de Profeet Salomo, lijkt te zijn gebouwd op de beginselen die worden gebruikt in de moderne hoogovens. Het is normaal dat Profeet David in de eerste plaats moet-hebben deze ontdekking gebruikt voor oorlogsdoeleinden, want een beetje vijandig Kanaänieten rond Eerder het historische koninkrijk had gemaakt het leven echt verontschuldigend voor historische personen. De Bijbel zegt dat ook profeet David was een expert in de kunst van het smelten en het gebruik van ijzer voor oorlogsdoeleinden. (Zie Jozua, 17: 16; rechters, 1:19 en 4: 2-3). * 73 Voor meer informatie over profeet David, zie II: 251 en XVII: 55 en de NL's daarvan.
Soera 21. Al-Anbiyaa zijn 79,80



وقال تعالى {واذكر عبدنا داود ذا الأيد إنه أواب * إنا سخرنا الجبال معه يسبحن بالعشي والإشراق * والطير محشورة كل له أواب * وشددنا ملكه وآتيناه الحكمة وفصل الخطاب}.



اصبر على ما يقولون واذكر عبدنا داوود ذا الأيد إنه أواب) 38:17 (



(38:17) (O Profeet), beer met geduld wat zij zeggen, * 16 en bel aan Onze dienaar David, * 17 Wie was begiftigd met grote kracht * erg constant 18 geworden en die (aan Allah).
* 16 De toespeling is tot in het absurde gesprek van de ongelovigen van Mekka, zoals hierboven Overgeleverd, om het effect dat de Heilige Profeet was een tovenaar en een leugenaar, en om hun bezwaar Of Hij was de enige geschikte persoon in de ogen van Allah te benoemen als een boodschapper, en hun beschuldiging dat hij enkele gevestigde belangen in de prediking van de leer van Tauhid aan de mensen en niet een religieuze missie had. * 17 Een andere vertaling van deze zin kan zijn:. 'Herinnert u Onze dienaar David "Volgens de eerste vertaling, het zou betekenen:" Er is een les in dit verhaal voor deze mensen ", aldus de tweede en' De herinnering aan dit verhaal zal ook u helpen, om geduld te hebben. . "Als het verhaal is bedoeld om beide doelen te dienen, Uitgebreide zijn gebruikt als woorden bevatten zowel betekenis (Voor het verhaal van de profeet David, zie AI-Baqarah: 251, Bani Israil: 55, AIAnbiya ': 78-81 , An-Naml:. 15 en de EN's daarvan, en EN de 14 tot 16 van Saba) * 18 De woorden in de originele zijn:. dhal-AYD (bezitter van de handen) Het woord "hand" wordt gebruikt metaforisch voor de kracht en macht niet alleen in het Arabisch, maar in andere talen ook. Wanneer als attribuut van de profeet David wordt gezegd dat ik een 'bezitter van de handen ", is het noodzakelijk dat ik grote mogendheden bezat. Deze bevoegdheden kunnen Welke bedoel ik de fysieke kracht Weergegeven tegen Goliath tijdens historische gevechten, militaire en politieke macht waarmee ik verpletterd de afgodische naburige landen en islamitische rijk een sterke, morele kracht waarmee ik regeerde als een koning en altijd een slechte vreesde Waargenomen in Allah en de grenzen september door Hem, en de kracht van aanbidding op grond waarvan, naast historische beroepen in verband met de regering en de gevechten regel en in de zaak van Allah, heb ik gevast om de andere dag en bracht een derde van de nacht in aanbidding Volgens een traditie van . Bukhari Imam Bukhari is gerelateerd in de historische geschiedenis, aan het bevoegd gezag van Hazrat Abu ad-Darda ', dat wanneer de profeet David werd genoemd, de Heilige Profeet placht te zeggen: "Hij was de grootste aanbidder van God. "



إنا سخرنا الجبال معه يسبحن بالعشي والإشراق) 38:18 (



(38:18) We hadden hem Onderworpen Met de bergen dat ze hem mee te vieren van Gods heerlijkheid, 's avonds en' s morgens,



والطير محشورة كل له أواب) 38:19 (



(38:19) en de vogels, ook in hun kudden, en zet keer op keer aan de viering van Gods heerlijkheid. * 19
* 19 Voor uitleg, zie Surah Al-Anbiya ': 79 en IN 71.



وشددنا ملكه وآتيناه الحكمة وفصل الخطاب) 38:20 (



(38:20) En Wij versterkten historische koninkrijk en begiftigde hem met wijsheid en beslissende oordeel. * 20
* 20 Dat wil zeggen, "Hij was nooit dubbelzinnig in duidelijke en openhartige toespraak Maar. Wat probleem dat ik heb gesproken over soa zou blootleggen basispunten, en zou het echte probleem duidelijk en nauwkeurig te bepalen in vraag, en zou doorgeven aan Beslissende des Oordeels." Deze kwaliteit wordt niet bereikt door een persoon, tenzij ik solicitada is wijsheid, begrip en beheersing van de taal van de hoogste graad.
Soera 38. Suad zijn 17,18,19,20



De Boodschapper van Allah (Mohammed) vrede zij met hem zei:
((De beste gebed tot God is Davids gebed, en de beste snel naar God is David's snel, David sliep de helft van de nacht, en David werd wakker van een derde van de nacht, en slaap een zesde van de nacht, en was sneldagen, het eten van dagen.



إنا أوحينا إليك كما أوحينا إلى نوح والنبيين من بعده وأوحينا إلى إبراهيم وإسماعيل وإسحاق ويعقوب والأسباط وعيسى وأيوب ويونس وهارون وسليمان وآتينا داوود زبورا) 4:163 (



(4:163) (O Mohammed) Wij hebben aan jou geopenbaard zoals Wij geopenbaard aan Noach en de profeten na hem, * 204 Wij openbaarden aan Abraham en Ismaël, Isaak, Jakob en de nakomelingen van Jakob, en Jezus en Job, en Jona, en Aäron en Salomo en Wij gaven David psalmen.* 205
* 204. Dit benadrukt dat Mohammed (vrede zij met hem) niet in te voeren Elke innovaties, en deze boodschap was niet essentiële historische verschilt van de oudere Openbaringen. Wat Mohammed (vrede zij met hem) uiteengezet dezelfde waarheid Welke WAS HAD geweest met de eerder uiteengezet door de vroegere profeten in verschillende delen van de wereld en in verschillende periodes van de Tijd. Wahy betekent 'voor te stellen, om iets in het hart van iemand, om iets te communiceren in het geheim, om een bericht te sturen'. * 205. De 'Psalmen' belichaamd in de Bijbel zijn niet de Psalmen van David. De Bijbelse versie bevat veel 'psalmen' van anderen en ze worden toegeschreven aan Hun huidige auteurs. De 'psalmen', die de Bijbel inderdaad toe te schrijven aan David bevatten de karakteristieke glans van de waarheid. Het boek met de titel 'Spreuken', toegeschreven aan Salomo, bevat een groot deel van de aanwas, en de laatste twee hoofdstukken, in het bijzonder, zijn ongetwijfeld vals. Een groot deel van deze spreekwoorden, maar hebben wel een ring van waarheid en authenticiteit. Een ander boek van de Bijbel wordt toegeschreven aan Job. Ook al bevat vele juweeltjes van wijsheid, het is moeilijk te geloven dat het boek toegeschreven aan Job in feite de zijne kon zijn. Voor de uitbeelding van het karakter van Job in dat boek is heel in strijd met de prachtige geduld waarvoor ik wordt toegejuicht in de Koran en waarvoor hij wordt geprezen in het begin van het boek Job zelf. Het boek Job, heel in strijd met de Koran beeld van hem, stelt hem als iemand die zo vol wrok en ergernis "was bij God gedurende de gehele periode van de historische verdrukking historische metgezellen Dat moest hard proberen te overtuigen hem dat God Onterechte niet was. In Job feite is aangetoond in de Bijbel als degene die metgezellen niet aan historische gebeurtenissen overtuigt dat God rechtvaardig was. Naast deze, de bijbel zeventien andere boeken van de Israëlitische profeten bevat. Het grootste deel van deze lijken te zijn authentiek. In Jeremia, Jesaja, Ezechiël, Amos en Un certain andere boeken, in het bijzonder, komt men vaak hele delen Welke roer en zet je ziel. Deze secties zonder twijfel Zijn de glans van de Goddelijke openbaring. terwijl je door ze een voor wordt getroffen door deheftigheid van de morele vermaning, de krachtige oppositie aan het polytheïsme, de krachtige expositie van het monotheïsme, en de sterke veroordeling van de morele corruptie van de Israëlieten die hen karakteriseren. Je voelt die onvermijdelijk Deze boeken, de redevoeringen van Jezus belichaamd in de evangeliën, en de glorieuze Koran zijn als bronnen die zijn ontstaan uit een en dezelfde goddelijke bron.



Soera 4. An-Nisa op 163



{وهل أتاك نبأ الخصم إذ تسوروا المحراب * إذ دخلوا على داود ففزع منهم قالوا لا تخف خصمان بغى بعضنا على بعض فاحكم بيننا بالحق ولا تشطط واهدنا إلى سواء الصراط * إن هذا أخي له تسع وتسعون نعجة ولي نعجة واحدة فقال أكفلنيها وعزني في الخطاب * قال لقد ظلمك بسؤال نعجتك إلى نعاجه وإن كثيرا من الخلطاء ليبغي بعضهم على بعض إلا الذين آمنوا وعملوا الصالحات وقليل ما هم وظن داود أنما فتناه فاستغفر ربه وخر راكعا وأناب * فغفرنا له ذلك وإن له عندنا لزلفى وحسن مآب}.






يا داوود إنا جعلناك خليفة في الأرض فاحكم بين الناس بالحق ولا تتبع الهوى فيضلك عن سبيل الله إن الذين يضلون عن سبيل الله لهم عذاب شديد بما نسوا يوم الحساب) 38:26 (



(38:26) (Wij zeiden tegen hem): "O David, Wij hebben u aangewezen plaatsvervanger op aarde. DUS, regel bij mensen met justitie en niet (uw) wens te volgen opdat zij leiden u dwalen Indien van Allah's pad. Strenge straf van Allah wacht op hen die weg te dwalen van Allah's pad, want ze hadden vergeten de Dag des Oordeels. * 28
* 28 Dit is de waarschuwing dat de profeet David AIlah Gave op historische aanvaarden van berouw Samen met hem het geven van het goede nieuws van de verheerlijking van historische waarde. Dit op zich geeft de fout die hij had gepleegd Dat een element van de verlangens van het vlees bevatte, betrof het misbruik ook van macht en gezag, en het was een daad van een onwaardig Welke was rechtvaardig en rechtvaardige heerser. We worden geconfronteerd met drie vragen hier: (1) Wat was de fout die de profeet David begaan?
(2) Waarom heeft God alleen stilzwijgende Zinspelingen gedaan om in plaats van vermelding van het openlijk en direct? (3) Wat is de relevantie voor de huidige context?
De mensen die hebben gestudeerd de Bijbel (het heilige boek van de joden en christenen) zijn niet van bewust dat in dit boek van de profeet David is beschuldigd van het plegen van overspel is duidelijk dat met de vrouw van Uria, den Hethiet en dan met haar te trouwen na pagina met opzet gedood Uriah HAVING in een gevecht. Het heeft ook aangevoerd dat dit Saami vrouw, die had zich overgegeven aan de profeet David, terwijl een andere man de vrouw van het Zijn, was de moeder van de profeet Salomo. Dit verhaal is te vinden STI met alle details in de hoofdstukken 11 en 12 van het Tweede Boek van Samuel in het Oude Testament. Het was opgenomen in het eeuwen vóór de openbaring van de Koran. Elke jood of christen die te lezen historische Heilige Boek overal in de wereld, of gehoord te lezen, was niet alleen de hoogte van dit verhaal, maar geloofde ook in het voor waar aan. Het verspreidde zich-door hen, en gebeurtenissen in de huidige tijd geen boek is geschreven in het Westen over de geschiedenis van de Israëlieten en de Hebreeuwse religie, waarin de profeet Tegen deze is niet van David herhaald. Ook Bekende Dit verhaal bevat het volgende: En de Heer gezeten op David Nathan. En ik kwam tot hem, en zeide tot hem: Er waren twee mannen in een stad, de een rijk en de ander arm. De rijke man had schapen en runderen zeer menigvuldig: Maar de arme had niets, behalve een kleine ooi jambe, die Hij had gekocht en op gevoed, en het groeide samen met hem, zijn kinderen en heeft het eten van zijn eigen vlees, en dronk van zijn beker, en sliep in zijn schoot, en hem als naar WAS dochter. En er kwam een reiziger Tot de rijke man, en ik gespaard om te nemen van zijn schapen en van zijn eigen kudde, aan te kleden voor den reizenden man, die WAS comc tot hem, maar nam de arme man 'jambe, en bereidde dat voor de Man That Was comc aan hem. En Davids toorn zeer tegen de man, en ik zei tegen Nathan, als de Heere leeft, de man die heeft deze zaak gedaan zullen zeker sterven: En ik zal het herstel van de lam viervoudig, omdat hij dit ding, en omdat hij geen medelijden. En Nathan zeide tot David: Gij zijt die man. Zo zegt de Here, de God van Israël, ik gezalfd tot koning over Israel, en Ik heb u uit de hand van Saul; En ik gavc u uws heren huis, en uws heren vrouwen in uw schoot, en gavc u het huis van Israël en van Juda, en als dat was te weinig, ik zou bovendien tot u hebben gegeven die en die dingen. Waarom hebt gij veracht de canmandment van de Heer, wat kwaad is in Zijn ogen? Gij hebt Uria, den Hethiet met het zwaard gedood, en gij hebt genomen zijn vrouw uw vrouw te zijn, en hem hebt gij met het zwaard van de kinderen van Ammon "(2 Samuel, ch 12: 1-9).. Als dit verhaal was zo goed onder de mensen daar het niet nodig dat was een gedetailleerde beschrijving van het bekend gegeven had moeten worden in de Koran, noch is het de weg van Allah openlijk Zulke dingen in Zijn Heilige Boek te noemen. Dat is de reden waarom alleen stilzwijgende Heb Allusions . gedaan om het hier maar ook op gewezen wat de feitelijke gebeurtenis en wat was de mensen van het Boek die hebt omgezet in de huidige gebeurtenis als een van de bovengenoemde duidelijk begrijpt verklaring van de Koran is: wees De profeet David vrede zij met hem) had slechts Deze wens Voordat Uria (of wat dan ook de naam van de man) Dat ik zijn vrouw moet scheiden, want dit was uitgedrukt wens niet door een gewone man met een illustere Maar koning en een grote profeet Voordat een lid van het publiek, werd de man gedwongen om zelf vinden het aan de gebeurtenissen in het ontbreken van een dwang op te leveren. Bij deze gelegenheid, voordat de man zou kunnen fungeren als de profeet David had gewenst, twee rechtvaardige mannen van het land plotseling hun opwachting maakte Voordat David Gepresenteerd voor hem en deze zaak in de vorm van een denkbeeldige geval. In het begin van de profeet David dacht dat het een echte zaak, en dus historische besluit na het gaf. Maar zodra ik sprak de woorden van de beslissing, historische gewetenGaf de waarschuwing dat de toegepaste Juist die vergelijkbaar zijn met de zaak tussen hem en de persoon, en dat hij in de handeling als een onrechtvaardigheid HAD beschrijven Uitgegeven voort uit zijn eigen persoon. Zodra ik dit realiseerde, heb ik naar beneden Fell ter aarde werpen, berouw en Zijn beslissing teruggedraaid. "De vraag, hoe dit evenement werd de lelijke vorm als verwant in de Bijbel, ook wordt duidelijk na een korte overweging. Het lijkt erop dat de profeet David eet moest weten van de unieke kwaliteiten van de vrouw-door middel van een middel en begon te denken, dat zij de koningin van het land in plaats van de vrouw van een gewone officier, overweldigd door de gedachte sprak ik de Be Voor haar man verlangen, dat moet ik van haar scheiden. Ik zag geen kwaad in, omdat het niet gezien als iets verkeerd onder de Israëlieten. Het was een gewone zaak onder hen dat als een persoon gebeurde er met de vrouw van een ander willen, zou ik hem vragen geeft het haar op voor hem. Niemand bemoeide Een dergelijk verzoek, en zo gebeurde het dat vaak vrienden zouden hun vrouwen scheiden voor elkaars belang uit eigen beweging, zodat de andere kan met haar te trouwen. Echter, wanneer de profeet David Deze wens, heb ik niet beseffen dat de uitdrukking van het verlangen Kan zo'n drang en dwang bij om zonder Uitgedrukt door een gemeenschappelijke TNAN zijn, maar het kan nooit zo zijn wanneer uitgedrukt door een koning. Wanneer historische aandacht gevraagd voor dit aspect van de zaak door middel van vergelijkbare, heb ik meteen gaf zijn verlangen, en het ding werd vergeten.Maar daarna wanneer, zonder verlangen of planning op historische deel, de echtgenoot van de vrouw martelaar viel op het slagveld, en ik met haar trouwde, de kwade genius van de Joden begonnen met verzinnen van verhalen en deze ondeugende mentaliteit werd nog meer acuut na een deel van de Israëlieten Gedraaide vijandig tegenover de Profeet. Salomo.(Zie E. N. 56 van An-Naml). Onder deze motieven de uitvinder van het verhaal was dat de profeet David, God verhoede, de vrouw van Uria had gezien, bezig zich van het dak van de historische paleis. Ik had Called haar huis en historische om overspel met haar gepleegd en ze had bedacht. Toen had hij Uria, zat op de strijd van tevoren aan de kinderen Ammons, vechten, en bevolen had Joab, de legeraanvoerder, om hem te benoemen in de voorhoede van de strijd waar ik moet gedood worden. En wanneer hij werd gedood, trouwde ik met weduwe historische, en van dezelfde vrouw de Profeet Salomon (vrede zij met hem) was geboren. De goddeloze volk al deze valse beschuldigingen beschreven in hun "Heilige Boek", zodat zij het gaan over van generatie op generatie het lezen en het lasteren van de twee meest illustere mannen van hun gemeenschap, die hun grootste weldoeners waren naar de profeet Mozes. Een deel van de commentatoren van de koran hebben bijna Geheel Dat Zijn deze zoals hen bereiken via de Israëlieten geaccepteerd. Dat zij hebben laten vallen alleen brood van deze tradities waarin is gesproken over de beschuldiging van overspel gemaakt tegen de profeet David en de vrouw aan hem bedacht. De rest van het verhaal. zoals gevonden in de Tradities Overgenomen door hen is het hetzelfde als het was bekend bij de Israëlieten. Een andere groep van de respondenten lieten zich totaal ontkend dat een dergelijke huidig ooit is begaan door de profeet David, die elke gelijkenis vertoonden met de zaak van de ooien. In plaats van dit: Zij hebben naar voren gebracht Zoals Interpretaties van dit verhaal zijn geheel ongegrond, niet authentiek en zonder relevantie voor de context van de koran zelf. Maar onder de islamitische commentatoren Themselves Sommigen zijn er die ermee hebben ingestemd de waarheid en de feiten van het verhaal-door de duidelijke verwijzingen naar het in de Koran. Hier zijn, bijvoorbeeld, enkele van hun standpunten: zowel Said bin Jubair Masruq en aanverwante Laat dit woord van Hazrat Abdullah bin 'Abbas."Het enige wat de profeet David gedaan had was dat ik wens historische Voordat echtgenoot van de vrouw 'Dat ik moet geven zijn vrouw voor hem uitgedrukt." Ibn Jarir). Allama Zamakhshari schrijft in Al-Kashshaf historische commentaar. 'De manier waarop Allah heeft Verteld het verhaal van de profeet David Geeft aan dat hij zijn enige wens voor de man dat ik zijn vrouw te verlaten voor hem had. "Allama Abu Bakr al-Jassas've Uitgedrukt de evaluatie die de vrouw niet was de andere man echtgenote maar was slechts historische verloofde. De profeet David had ook gevraagd om de hand van de dezelfde vrouw in het huwelijk. Dit leverde hem Allah's ongenoegen, want ik had gevraagd om haar hand, ondanks het feit dat een andere moslim had gevraagd al om haar hand, en de Profeet David had meerdere vrouwen al met hem in zijn huis. (Ahkam al-Koran een). Sommige andere commentatoren hebben ook dezelfde Uitgedrukt mening, Geheel Maar niet dit DCE te voldoen aan wat de koran heeft gezegd dat de woorden van de Suitor zoals verteld in de Koran zijn om het effect. "Ik heb maar een ooi, ik zegt: Ook Geef deze ooi in mijn . charge "De profeet David zei hetzelfde ook in historische besluit:" Deze persoon heeft u onrecht aangedaan in veeleisende Zeker uw ooi te worden toegevoegd aan historische ooien "Deze gelijkenis Kon alleen van toepassing op de zaak tussen de profeet David en Uria het geval dat. . de vrouw was de laatste vrouw van het hadden De cast van het vragen om de hand van de vrouw bij een andere moslim was al vroeg om haar hand, de gelijkenis zou zijn geweest als volgt: "Ik wilde een ooi Have, ARD Deze man zei: ICAVE . Ook deze voor mij "Qadi Abu Bakr Ibn al-'Arabi heeft in detail besproken Deze vraag in de historische Ahkam al-Qur'aan en concludeerde:" Wat gebeurde er Dat was gewoon de profeet David een van de historische mannen gevraagd om zijn vrouw voor ICAVE hem en maakte deze vraag serieus ... De Koran zegt niet dat de man gaf zijn vrouw op deze vraag en de profeet trouwde met haar En David en de profeet Salomo werd geboren uit haar schoot. . . W at ik Was dat ontevreden Allah, de echtgenoot van de vrouw gevraagd om haar te verlaten voor hem. Deze daad, indien niet het geval geoorloofd evenementen, onwaardig van het kantoor was van het profeetschap, dat is de reden waarom ik hebben verdiend Allah's ongenoegen en WAS vermaand. "Dit past goed in commentaar met de context in dit verhaal dat is verteld. Een beetje rekening houdend met de context laat zien dat het is in de Koran gerelateerde Bij deze gelegenheid voor twee objecten. Het eerste doel is aan te sporen de Heilige Profeet geduld, en voor dit doel heb ik aan de orde en zei: Geen Heb geduld op wat mensen zeggen dat deze tegen je, en vergeet niet onze knecht David ". Dat wil zeggen, 'je wordt beschuldigd van hekserij en alleen liggen, maar onze knecht David werd beschuldigd van overspel en evenementen met een persoon moedwillig gedood, door de boze mensen: DUS, up te dragen tegen wat je kan horen moet deze mensen. "De andere doel is om de ongelovigen te waarschuwen om het effect: ° U bent plegen van allerlei excessen in de wereld met Straffeloosheid, Maar de God in Wiens Godheid plegen van deze misdaden ben je niet reserve iemand van DCE Gebeld worden om rekening te houden Zelfs als. een favoriet en geliefde dienaar van Zijn gebeurt committeren aan, maar een kleine fout, hij noemt hem aan strikte verantwoording voor deze zeer object de Heilige Profeet is gevraagd. 'Vertel hen het verhaal van Onze dienaar David, die was een man van hoogstaand karakter , Maar als hij er om te zondigen, wij hem niet gespaard, maar gebeurtenissen Ernstig veroordeelde hem '. "In dit opzicht', is er nog een misverstand, dat ook mast worden verwijderd. De Suitor in vergelijkbare historische zei dat zijn Brother 99 ooien en gedekte Hij had slechts een, die Hij eiste van hem had. Uit dit krijgt men het idee dat misschien de profeet David 99 vrouwen had, en ik wilde een andere door dat ze hun nummer 100 te maken. Maar in feite is het niet elke kleine Necesario Dat deel van de gelijkenis letterlijk moet gelden voor de zaak tussen de profeet David en Uria, den Hethiet. In gewone spreektaal de nummers tien, twintig, vijftig, etc.. Genoemd, zijn van pluraliteit te uiten en niet om het exacte aantal van iets te geven. Wanneer een man vertelt een ander Dat heb ik hem verteld tien keer meer dan iets wat ik alleen maar benadrukken wil zeggen dat ik heb dat ding verteld over en weer. Ook dat geldt ook hier. Aan de hand van de gelijkenis van de Suitor wilde de profeet David te beseffen dat ik al een aantal vrouwen met hem, en gebeurtenissen Toen wenste ik naar de enige vrouw van de andere man hebben gehad. Ditzelfde is aangehaald door de commentator Nisaburi van Hazrat Hasan Basri, `De Profeet David had geen 99 vrouwen: dit is alleen een gelijkenis" (Voor een gedetailleerde en gemotiveerde bespreking van dit verhaal, zie ons boek Tafhimat,. vol. II, p. 29,44).




Soera 38. Suad op 26



David vrede zij met hem Wiens voorbeeld is op het moment van Justitie, frequente aanbidding, en de soorten van daden van aanbidding, dus moest ik uren van de nacht en dag, alleen de partijen en de mensen van historische thuis door te brengen in aanbidding dag en nacht



Zegt in de hadith waar is dat David (vzmh) was erg jaloers van zijn vrouwen, echtgenotes historische Waren in het Paleis, en op de muren van het paleis, zelfs niet in de buurt van een van zijn vrouwen. Op een dag een man de vrouwen op de binnenplaats van het paleis zagen, zeiden zij, dat ik zag Uit dit zal David worden gevangen gezet. Brengen het verhaal van David - vrede zij met hem - Ik zei tegen de man: Wie ben je? En hoe gingen ze? Ik zei: Ik ben niet staan voor de slagboom. Said: U bent de Engel des Doods. Ik gaf hem de Engel des Doods nam zijn ziel.



David, vrede zij met hem dood op de leeftijd van honderd jaar. Zijn begrafenis en de begrafenis van tienduizenden, was erg populair onder het volk, was zo het niet sterven zei in de kinderen van Israël na de Mozes en Aaron, een van de zonen van Israël, MOST hem ongerust .. David op hen .. De zon schadelijk zijn voor de mensen die ik Called Sulaiman zei de vogel: Maak een schaduw op David. De vogel maakte verduisterd door de schaduw gebeurtenissen land. En de wind ging. Sulaiman zei de vogel: Maak een schaduw op de mensen van de zon en aftreden in termen van de wind. En de vogel gehoorzaamd. En dat was het eerste wat ik zag mensen van koning Salomo.





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق